onsdag den 29. april 2009

Gætterier

Nu er der kun 11 dage til Chavez skal udstilles i racens hjemland (Norge, hvis nogen skulle være i tvivl :-)). Vi har fået numrene og programmet og straks begynde spekulationerne og gætterierne om hvilke andre hunde der kommer.

Der kommer åbenbart kun 5 buhunde. Men det er helt normalt for udstillinger i den del af Norge. Chavez har fået det første nummer og Gloria har fået det sidste. De er begge to tilmeldt åben klasse, men i hvert sit køn. Vi havde håbet på, at der kun ville komme champions på udstillingen, så det blev nemt at få certifikaterne, men mindst den ene af hundene kommer til at kæmpe for det.
Vi er ikke helt klar over rækkefølgen af klasserne på norske udstillinger, så vi ved ikke om champions kommer ind før eller efter åben klasse. Hvis de kommer ind før, så kan vi regne ud, at der ikke er nogen champion hanhunde, hvis de kommer ind efter, så er der ingen champion tæver........

Jeg har kigget i de norske udstillingsregler og det ser ud til, at man starter med unghunde, så åben klasse og til sidste Champions. Hvis det er tilfældet, så må vi håbe, at der kommer 3 champion hanhunde :-)

I den sidste ende er det jo op til dommeren at vurdere hvilken hund, der lever bedst op til standarden, så vi kan gætte alt det vi vil. Hvis ikke dommeren kan lide Langhoff hunde, så er der ingenting vi kan gøre ved det. Så bliver turen bare en hyggelig forårstur til Norge, og det kan jeg også godt glæde mig over (og til).

1 kommentar:

Susanne Langhoff sagde ...

Ja jeg glæder mig også helt vildt til vores tur i Norge. Selvfølgelig håber jeg da at begge hunde får et Cert. Jeg har ikke kendskab til nogen danskejet buhund, som er Norsk Champion (ud over Scott der jo var det da jeg købte ham. Så det kunne jo være vildt fedt hvis de første var vores, som jo begge er Langhoff-hunde ;o)