torsdag den 2. april 2009

LP træning med Chavez

Så er sommertræningen gået i gang. Fra nu af er mine søndage ikke længere reserverede til rally-træning, men til gengæld har jeg travlt onsdag og torsdag. Og selvf'ølgelig begynder vi også at have travlt på mit arbejde igen.
Onsdag nåede jeg kun lige hjem, luftede hunde, fodrede får, fik lidt at spise, pakkede bil, og så afsted ud i klubben, hvor jeg måtte sætte baner op uden at have gjort noget klart hjemmefra. Jeg havde regnet med at jeg kunne nå hjem og gøre banen klar hjemmefra som jeg plejer, men pludselig sad jeg til møde indtil lidt i fire og så havde jeg travlt.
Jeg nåede næsten at blive færdig inden rally-hundene dukkede op.

Efter rally-træningen gik vi over til LP1 træning. Anti fik lov til at træne Rally og Chavez fik lov til at træne LP1. Jeg har ikke trænet det så meget med ham siden jeg gik hele programmet igennem, men det gik overraskende godt. Han er begyndt at sidde stille under tandvisningen, i hvert fald når jeg viser venstre side og fortænderne/biddet. Af en eller anden grund synes han det er ubehageligt når jeg viser højre side, så der protesterer han. Det må vi lige have arbejdet lidt mere med. Lineføring trænede vi ikke, for det gør vi jo, når vi træner Rally.
Stå øvelsen var helt perfekt. Jeg har konstateret, at jeg skal beholde snoren på indtil han står stille og så bliver han stående lige så fint, også når jeg kommer tilbage efter 15 sekunder.
Spring har han stadigvæk ikke lyst til, og jeg havde glemt vores LP spring, så vi var nødt til at bruge et agilityspring med brede støtter i siden. Det betød, at jeg var nødt til at gå i en stor bue for at komme om på den anden side af springet og der fulgte Chavez altså med mig i stedet for at springe. Det hjalp da jeg begyndte at kaste hans Kong hver gang han sprang over. Så det må være metoden vi skal bruge fremover.
Stillingsskift klarer han fint så længe jeg ikke går længere end 2 meter fra ham. Forhåbentlig kan jeg langsomt øge afstanden. Jeg vil gerne op på 5 meter inden vi går til konkurrence, så det føles nemt for ham at lave øvelsen rigtigt til konkurrencen.
Indkald gik også fint, men han er lidt langsom til at få sig sat foran og sidder lidt for langt væk fra mig, så det vil koste lidt point.
Ved træning af næseprøven brugte vi bunkemetoden og Chavez hentede fint den rigtige pind, da han fandt ud af, at det ikke gav pølsestykker at rende rundt og logre med halen. Han var meget forvirret over, at jeg ikke selv lagde genstanden ud, så det er helt klart noget vi skal træne meget fremover. Til gengæld var det ikke noget problem for ham, at jeg vendte mig om, så jeg ikke så hvor pinden blev lagt. Det har vi ellers ikke trænet på noget tidspunkt.
Fællesdæk lavede han helt perfekt.

Status må være, at vi endnu ikke er i stand til at bestå en prøve, men hvis vi bare får styr på springet, så er vi ved at være der. Så er der en masse småting vi skal have trænet, men det ser faktisk meget fornuftigt ud :-)

Ingen kommentarer: