onsdag den 8. april 2009

Lydige buhunde

Når nu fårene vælger at være ulydige, så er det dejligt, at det ikke har smittet af på hundene.

Tirsdag aften var der Prøve 1 i Rally hos DcH Vejle. Jeg havde overtalt Sanne Ammitzbøl til at dømme alle de hunde jeg underviser og hun havde taget Thomas med, så jeg kunne selv få lov til at deltage i konkurrencen.
Chavez deltog i begynderklassen og Anti i Ekspertklassen.
Der var desværre nogle hundeførere som ikke havde mulighed for at komme, så vi manglede nogen i alle klasser, men der var 2 eksperthunde, 2 viderekommende hunde og 10 begynderhunde. Det var dejligt at så mange valgte at deltage.

Vi startede med at stille en ekspertbane op. Anti var rigtig glad for at få lov til at lave noget, så hun gik supergodt. Vi blev kun trukket 2 point for banegennemgangen og det var fordi hun blev lidt for ivrig og kom i vejen for mig. Desværre gik det ikke helt så godt med Ærespladsen. Det var meningen, at hun skulle sidde ved siden af mig i 2 minutter, men allerede efter 10 sekunder lagde hun sig ned....... Det må vi nok hellere se at få arbejdet på inden vi skal til konkurrence i Ribe i slutningen af måneden.

Da pointene blev talt sammen viste det sig, at begge eksperthunde havde fået 88 point. Så måtte tiden afgøre hvem der ville vinde og her viste det sig, at Anti var 13 sekunder hurtigere end konkurrenten, som var en Rhodesian Ridgeback.

I begynderklassen var Chavez hund nummer 8 og da vi skulle på banen skiftede vejret fra fint forårsvejr til tordenvejr. Det buldrede i et stykke tid og så kom der en masse regn. Ingen af os havde hørt noget om, at det skulle regne, så vi var helt uforberedte på det. Heldigvis stilnede regnen af længe nok til, at vi kunne gennemføre konkurrencen og komme ned i klubhuset til kaffe, kage og præmieoverrækkelse.

Sanne læste resultaterne op bagfra, så hun startede med den hund, der havde fået færrest point.
Jeg stod i mine egne tanker og glædede mig over, at "mine" hundeførere var så dygtige, så jeg lagde slet ikke mærke til, at Chavez ikke blev nævnt i rigtig lang tid. Faktisk stod jeg og tænkte på hvilken hund der manglede at blive nævnt, da Sanne kom frem til nummer 1. Det var Chavez!!!! Godt nok var det gået godt, men jeg havde ingen ide om, at vi kun havde mistet 4 point og endte på 96 point.

Det var lidt ubeskedent af mig sådan at vinde to ud af tre klasser, men det var nok mere held end dygtighed. Anti og Chavez kan selvfølgelig alle øvelserne, men ingen af dem er stabile, så det kunne lige så godt være gået fuldstændig galt. Men derfor kan jeg nu godt være lidt stolt af dem :-)

Ingen kommentarer: