fredag den 24. juli 2009

Sidste skovtur med feriehunden

Så kom dagen, hvor vores feriegæst bliver hentet. Selvom han virkelig er en dejlig hund, så bliver det nu rart at få lidt ro i huset igen. Jeg er sikker på, at kattene vil sætte stor pris på at han forsvinder. Harley så vi lige et glimt af her til morgen, men ellers er det 2 dage siden vi sidst har set ham. Vi håber, han går ind og spiser om natten og når vi er på arbejde, men vi er ikke helt sikre på om han tør. Gizmo kommer ind om aftenen for at få sin natmad, så hende har vi da heldigvis set.

I aftes var vi en tur i hundeskoven ved Grene. Det er en lidt større skov end de andre vi kommer i, og det er svært at overskue om der er andre hunde derinde, da der er mange træer og bakker i området. Jeg kender jo heldigvis laphunden fra træningen og ved, at han er glad for andre hunde, så jeg valgte at tage chancen og slippe ham løs, selvom der holdt 2 biler på parkeringspladsen udenfor skoven. Jeg satsede på, at det ikke var kamphundeejere eller ejere med agressive hanhunde, der var der inde.
Det var det heldigvis heller ikke. Først mødte vi en ældre cairnterrier. Hende gøede Anti lidt af, men ellers hilste hundene pænt på hinanden og gik så videre. Lidt senere mødte vi en Dansk-Svensk gårdhund og en Hønsehund/Labrador blanding. Begge tæver. Dem var Anti ikke så interesseret i at være sammen med, mens laphunden syntes de var så spændende, at han blev ved med at opsøge dem. På et tidspunkt hvor han ellers fulgtes pænt med os, forsvandt han pludselig ind mellem træerne og var væk. Heldigvis er området indhegnet, så vi var ikke specielt bekymrede for at han skulle stikke af, men man hører jo om hunde, der bliver stjålet, så vi var da lidt utrygge ved, at han var ude på egen pote. Der gik kun nogle få minutter, så kunne vi høre stemmer og ganske rigtigt. Han havde fundet sine små veninder :-) Så måtte vi jo følges med dem indtil de gik ud af skoven.
Normalt synes jeg ikke, det er i orden at gå i hundeskov med en hund, man ikke kan kalde til sig, men han havde bare så stort behov for at få lov til at strække ud og bruge noget energi, at jeg gik imod mine egne principper i det her tilfælde. I øvrigt kommer han fint, hvis jeg kalder, når der ikke er nogen forstyrrelser, så hvis det havde været lettere at spotte andre hunde og mennesker, kunne jeg godt have undgået, at han var rendt derhen. Jeg skulle bare have været lidt mere vågen end han var :-)

Turen i skoven og træning hjemme i haven tidligere på dagen medførte, at vi først blev vækket kl. 5, og da han ikke brugte tricket med at kaste op her til morgen, blev vi liggende i sengen helt til vækkeuret ringede :-)

Ingen kommentarer: