tirsdag den 7. juli 2009

Campingplaner

I min barndom var vi altid på camping om sommeren. I starten foregik det i et grønt og orange telt med to sovekabiner. Senere købte vores forældre en Bella-camp, som vi opfattede som totalt luksus, fordi der var fast køkken og massevis af plads i forteltet. Jeg ved ikke hvor mange år vi var afsted med Bella-camp´en men den var i hvert fald med i Norge, Sverige, Tyskland, Italien og Frankrig. Derudover var vi også meget på camping i Danmark, så jeg tror jeg har været i langt de fleste områder i Danmark. Incl. en masse af de små øer. Desværre/heldigvis er min hukommelse ikke så god, så jeg bliver nok nødt til at komme der igen på et tidspunkt :-)

Efter jeg flyttede hjemmefra og Bella-camp´en var slidt op, blev mine forældre mere magelige og anskaffede sig en campingvogn. Den lånte vi et par gange og så var Arne også vild med campinglivet. På et tidspunkt kørte vi sammen med mine forældre en tur til Nordkapp og tilbage med campingvognen. Ikke engang det kunne skræmme os. Tværtimod så nød vi den frihed det giver at kunne køre, hvis vi havde lyst til det. Kunne stoppe, når der var noget vi gerne ville se eller tage et par dage på en campingplads, når vi fandt et godt sted.
Desværre solgte mine forældre deres campingvogn efter nogle år, og vi måtte ud og leje en campingvogn, da vi var i Norge for nogle år siden.

Siden da har vi jævnligt snakket om at købe campingvogn, og vi har hver eneste forår og efterår været en tur i et campingcenter for at se nyhederne indenfor campingvogne.
For nylig kom min søster så til at nævne, at de også havde kigget på campingvogn. Det kommer hun muligvis til at fortryde, for vi så straks nogle muligheder i at gå sammen om at købe en campingvogn. Vi ved jo godt, at vi ikke kommer afsted på camping hele sommeren og hver weekend året rundt. Det gør de heller ikke, så det vil overhovedet ikke være noget problem at skulle deles om udgifter og fornøjelser.

Helt tilfældigt opdagede vi så, at der var 30% rabat på brugte campingvogne hos en forhandler her i Vejle, og at der holdt en perfekt 3 år gammel Fendt campingvogn med den helt rigtige indretning, vægt og længde deroppe. Det krævede ikke voldsom meget overtalelse at køre op og kigge på den og i fredags skrev vi under på en købsaftale. Nu skal den så indregistreres og klargøres og på fredag kan vi hente den og fejre købet ved at bruge hele aftenen på at finde ud af at slå forteltet op :-)
Jeg glæder mig helt vildt til vi kører afsted med den på ferie eller weekend for første gang. Forhåbentlig går der ikke så længe inden det sker :-)

Ingen kommentarer: