tirsdag den 12. maj 2009

Spændingen udløses

*********Trommehvirvel*******************

Chavez viste sig at være den eneste hanhund. De 3 buhunde, som vi ikke vidste noget om, var 3 tæver i åben klasse.
Så det var næsten for nemt :-)

Chavez fik det Norske Storcert, som gjorde ham til Norsk Champion og Nordisk Champion.
Gloria vandt over de andre tæver, så vi måtte ind imod hinanden i Bedst i Racen. Det er jo en situation vi kender herhjemmefra. Det er forskelligt hvem af os der løber af med sejren, når vi er oppe mod hinanden. Den her gang var det Chavez, der charmerede sig ind hos dommeren. Så han gik videre til Stor Ring.

Jeg er ikke så glad for at skulle ind i Stor Ring. Så jeg spurgte Susanne Langhoff om hun ikke havde lyst til at vise sit opdræt frem og det havde hun selvfølgelig. Hun er meget mere konkurrence-menneske end jeg nogensinde bliver (tak for hjælpen i øvrigt) :-)
Gruppedommeren var ikke så vild med Chavez, at han kunne bruge ham blandt de 6 bedste (men det ville også have været en stor overraskelse :-)).
I konkurrencen om den bedste Norske Race, vandt en pragtfuld Norsk Elghund, Grå. Det var fuldt fortjent. Chavez blev nummer 3 efter en Norsk Lundehund.

Så nu er det fulde navn med samtlige titler:

DKCH, SCH, NCH, NORDCH, INTCH, KLBCH, RALLY-B Langhoff´s Chavez Owiesøn.

Hvornår er det lige man begynder at skrive Multich?


Der kommer meget mere om vores tur til Norge, når jeg får tid til at skrive og får nogle billeder at sætte ind.

1 kommentar:

Susanne Langhoff sagde ...

Tak for godt selskab på en fantastik og rigtig hyggelig tur til Norge. Jeg fatter stadig ikke helt, at alt kan være så godt som på denne tur. Det eneste vi kan klage over er at der slet ikke er noget at brokke sig over, hverken rejsen, campingpladsen, udstillingen eller dommeren. Det er næsten for godt til at være sandt ;o)
STORT tillykke med Chavez's nye titler, som jeg selvfølgelig også er mega stolte af ;o) Jeg tror nok det er nu du kan kalde ham Multi Champion.
STORT KNUS