mandag den 25. maj 2009

Endnu engang av

Jeg er ikke helt sikker på, at jeg kan blive ved med at holde til de der weekender.

Den her gang har jeg ondt i samtlige muskler i benene og har meget svært ved at komme ned og snøre skoene.
Sådan går det, når man er hjælper til en 2-dages agilitykonkurrence, hvor man i ca. 10 timer skal samle hundesnore op fra jorden, bære dem 15-20 meter og lægge dem igen. I hvert fald når man er i så dårlig form, som jeg er......
Oveni det har jeg fået en masse sol, og især næsen leder tankerne hen på en julesang......
Jeg er glad for, at jeg kun havde meldt mig til at hjælpe 2 x ½ dag. Tænk, hvis jeg skulle have gjort det i 10 timer om dagen. Så var jeg ikke kommet ud af sengen i morges......

Men uha hvor var vi bare gode. DcH Vejle kan bare det der med at få en agility-konkurrence til at flyde og blive færdig tidligere end forventet. Den her gang sagde rygterne noget om 120 hunde, som hver skulle have 4 løb, fordelt på 2 baner (en agility bane og en spring bane).
I andre klubber kunne så mange hunde sagtens have fået en konkurrence til at fortsætte til kl. 19-20 stykker om aftenen, men når DcH Vejle leverer hjælpere og beregnere, så er vi færdige med at pakke baner sammen kl. 17. Vi vil jo også gerne hjem igen :-)

Nu kan vi så begynde at lade op til at skulle holde DM til efteråret. Forhåbentlig får vi lov til at afholde det på de samme arealer i nærheden af Madsby parken i Fredericia. Det var et rigtig godt sted at afholde en konkurrence.
Jeg har ikke helt styr på, hvordan det gik for hundeførerne fra Vejle, men jeg hørte da nogle gange i løbet af dagen, at der blev råbt (FRA VEJLE A´) i forbindelse med præmieoverrækkelse. Så det kan ikke have været helt galt :-)

Hundene var selvfølgelig meget friske, da jeg kom hjem. Jeg var godt nok hjemme hos dem hele formiddagen begge dage, men der havde jeg noget arbejde, jeg skulle være færdig med, så de fik ikke ret meget opmærksomhed ud over deres sædvanlige morgentur. Lørdag fik jeg "spist dem af" med en svømmetur i søen, og noget leg på marken, men søndag var det ikke godt nok. Der trængte de tydeligvis til at komme ud og bruge hovedet, så jeg måtte slæbe mig op at sofaen og ud i haven med nogle godbidder.
Mærkeligt nok var de overraskende dygtige. Chavez lavede stillingsskift fra Dæk til Sit på 7 meters afstand. Anti lavede skift fra Dæk til Sit og fra Dæk til Stå på 20 meters afstand. De kunne begge to lave Dæk fra gang, hvis jeg bakkede foran dem (uden at sætte farten ned efter kommandoen). Anti lavede en fin Indkald med Stå, hvor hun ikke tog ekstra skridt inden hun stod stille. Det eneste der ikke rigtig lykkedes var 2-skridts øvelserne. Dem bliver jeg altså nødt til at træne noget mere, hvis jeg ikke skal trækkes for at give ekstra kommandoer med venstre pegefinger :-)

Ingen kommentarer: