mandag den 18. maj 2009

Av, av, av

Det viste sig pludselig, at vi slet ikke skulle noget i den netop overståede weekend. Så da regnvejret lod vente på sig søndag, valgte vi at køre ud til min søster og hendes kæreste.
Min søster har bedt mig om at motionere hendes Dansk Varmblods Vallak, Lalle, fordi hun ikke selv har mulighed for det i øjeblikket. Hun har endda været så sød at give mig ridebukser og ridestøvler i fødselsdagsgave, så jeg tror, hun mener det alvorligt :-)

Jeg er ikke nogen speciel god rytter. Jeg red godt nok meget fra jeg var omkring 10 år til jeg blev 15, men siden da har jeg kun siddet på en hest i gennemsnit 1 gang om året. Lalle er heldigvis forholdsvis velopdragen og har nogle gode bevægelser, så de 3-4 gange jeg har redet på ham, er det gået fint. Faktisk har han været lidt sløv på grund af varmen, så det største problem har været at komme op på ham. Han er ca. 170 cm over ryggen.......
I går var det så blæsevejr, og det kunne vi godt mærke. Lalle´s gamle veninde Beauty (25 år) var fuldstændig pjattet og drønede rundt i longen og jeg kunne mærke, at Lalle var meget ivrig efter at få lov til at løbe med hende.
Det gik fint så længe jeg skridtede rundt på ham, men lige så snart jeg tog fat i tøjlerne og begyndte at trave, glemte Lalle alt om god opdragelse og lavede nogle vældige bukkespring. Jeg var faktisk ret overrasket over, at jeg overhovedet kunne blive hængende på ham. Jeg har åbenbart flere benmuskler og bedre balance end jeg gik og troede. Det lykkedes at få ham under kontrol, så vi kunne samarbejde lidt og han var pragtfuld at ride på. Jeg tror faktisk ikke han forsøgte at få mig smidt af, han var bare glad og ivrig og var nødt til at komme af med noget at krudtet :-)

Resultatet af nye ridebukser og en ivrig hest gav mig nogle vældige hudafskrabninger på knæerne (buksernes syninger sad åbenbart et uheldigt sted), så nu går jeg bare og glæder mig til der kommer sår på. Hvis nogen skulle være i tvivl, så er det svært at gå på en måde, så bukserne ikke rammer siden af knæerne. Jeg kunne godt tænke mig, at det blev shorts-vejr i nogle dage :-)

Ingen kommentarer: