tirsdag den 5. maj 2009

Fremskridt i træningen af Chavez

Jeg har valgt at følge et råd fra den ene af vores dyrlæger, og har købt en DAP.
Det er en lille flaske med noget væske og en anordning, der skal sidde i en stikkontakt og sørge for, at væsken fordamper stille og roligt. Det skulle have en beroligende effekt på hunde. Vi har tidligere brugt katte-versionen med succes, da vi overtog en kat fra min mormor, så jeg var forholdsvis let at overtale til at gøre forsøget.

Umiddelbart ser det ud til at virke. Vi har nu haft DAP´en siddende i køkkenet i en uges tid, og Chavez har ikke haft nogen af sine stress-anfald selvom hormon-sprøjten formentlig ikke virker længere.

Træningsmæssigt har den åbenbart også haft en effekt. Eller også er der bare pludselig gået et lys op for Chavez :-)
I aftes var jeg en tur i haven for at træne med begge hunde samtidig. Anti var helt umulig og kunne hverken finde ud af at stille sig på et target, lave stillingsskift, lave "elefant" eller finde den rigtige næseprøve. Så hun blev hurtigt bedt om at finde noget andet at give sig til ;-)

Chavez viste sig fra sin allerbedste side. Han lavede stillingsskift på 3½ meters afstand, hvilket er ca. 1 meter bedre end han nogensinde har gjort det før. Han hentede næseprøven og afleverede pænt 3 gange selvom der lå 4 næseprøver i en stak ca. 1 meter fra den. Og da jeg i et anfald af optimisme valgte at lægge næseprøven midt imellem de 4 uberørte næseprøver, fandt han den rigtige og kom pænt og afleverede den.
Nu bliver det spændende at se, om han er lige så god næste gang jeg træner med ham, eller om det var en enkelt aften, han havde gang i hjernen :-)

Ingen kommentarer: