fredag den 22. maj 2009

Endnu en rally-konkurrence

Så har Anti og jeg været til den tredie konkurrence i Expert klassen. Tredie gang var desværre ikke lykkens gang for os. Den her gang begik jeg en fejl som jeg burde have kunnet forudse og undgå.
Jeg lod Chavez selv bestemme om han ville med, og han sprang glad ind i bilen. Jeg havde ikke meldt ham til, for han er ikke klar til at stille op i viderekommende klasse endnu. Men han har jo godt af at komme med ud og vænne sig til stemningen. Hvis jeg nogensinde skal gøre mig håb om at han koncentrerer sig om mig og ikke alle hundene udenfor ringen, så skal han med rigtig mange gange....

Vejret var fint, og der var ikke ret mange deltagere, så vi valgte at lade være med at sætte teltet op. Det var nok den første af vores fejltagelser. Hundene var meget afslappede og Anti lå bare og slappede af mens vi ventede på, at det skulle blive vores tur. Chavez var lidt urolig, men ikke mere end vi er vant til.
Efter de 8 begynderhunde og 3 viderekommende hunde var det endelig vores tur til at gå banegennemgang. Det passede ikke Chavez. Han begyndte at pive og stresse sig selv op, da han kunne se mig gå rundt på banen. Jeg kunne tydeligt se, at Arne blev mere og mere sur over, at Chavez larmede, så for at undgå en alt for dårlig stemning bad jeg ham om at sætte Chavez ned i bilen indtil vi var færdige med at gå banen. DET var min store fejltagelse. Jeg burde jo have vidst, at Anti ikke kunne håndtere, at de gik fra os på den måde, og ganske rigtigt. Hyrdehunden i hende begyndte straks at holde øje med, hvor de gik hen og jeg måtte kæmpe en hård kamp for at få kontakt til hende under opvarmningen. Selvom Arne kom tilbage inden vi gik ind på banen, så var løbet kørt for Anti. Hun var slet ikke koncentreret om at arbejde. Heldigvis startede banen med en slalom og et spring, og der fulgte hun godt nok med, selvom hun slet ikke gik så godt som hun plejer.
Ved den første øvelse med et stop, blev hun stående og kiggede ud på hundene udenfor ringen........
Ved bakkeøvelsen gik hun lidt skævt ud, og så hang hun bagved mig indtil vi kom frem til fristende 8-tal, hvor hun gik helt i stå....... Æv, æv, æv

Ærespladsen var (surprise, surprise!!!!!) "Sidde ved siden af føreren".
Endnu engang lykkedes det mig at holde Anti siddende ved at snakke som et vandfald, men det hjalp ikke på resultatet. Vi endte med 90 point, og selvom det gjorde os til vindere af klassen, så var jeg ret skuffet.

Ingen kommentarer: