tirsdag den 11. august 2009

Tell me why.....

....... I don´t like mondays!

Hvis nogen skulle være i tvivl, så er det en sangtitel, og i den her uge kan jeg faktisk godt selv fortælle, hvorfor jeg ikke kunne lide mandag. For det første så skulle jeg alt for tidligt op. Jeg skulle være i Billund Lufthavn kl. 6.10, så vækkeuret ringede kl. 4.30. Oveni det, så sov jeg rigtig dårligt, for som sædvanlig var jeg bange for at komme for sent op. Men op kom jeg, og jeg var også i lufthavnen til tiden. Jeg nåede endda også at købe et omformerstik fra danske stik til engelske stik, og jeg havde ingenting på med metal, så jeg slap for at skulle af med bælter, sko osv i sikkerhedstjekket. Så den del gik fint.
Så stoppede det til gengæld også. Vi skulle være gået ombord på flyet kl. 6.45, men så begyndte det at gå helt galt. Kaptajnen fandt ud af at der var noget galt med en computer på flyet, så takeof blev udsat til kl. 8.30. Surt, men ingen af os havde lyst til at komme op at flyve med et fly der ikke var i orden, så der var ingen sure miner. Lidt over 8 kom den næste melding så. Nu havde de opgivet at reparere computeren, så de ville erstatte den med en computer fra et andet fly. Vi ville få besked igen kl. 9.00. Lidt i ni fik vi så besked på, at vi kunne hente et gavekort på 100 kr til brug i lufthavnen. Cimber Air var vist godt klar over at vi skulle smøres lidt inden beskeden om, at der ville gå i hvert fald 45 minutter mere inden de vidste noget. Det endte med at vi lettede 4½ timer for sent!!!
Det var meningen, at jeg skulle have været fremme på det engelske kontor i Hungerford kl. 12.30 (engelsk tid), men det måtte jeg ringe afbud til. Da jeg endelig nåede frem var mine engelske kolleger gået hjem.

Da jeg ikke lige havde planlagt turen i god tid, havde jeg ikke fået fat på nogen engelske pund, så jeg havde kun nogle få mønter og ikke rigtig nok til at få noget at spise undervejs. Jeg var altså godt sulten, da jeg ankom til hotellet. Bare for at se, at der var en time til restauranten åbnede...... Og da jeg så endelig fik min mad, så viste det sig, at jeg havde bestilt noget helt andet end det jeg troede. Laksen var god nok, men jeg havde ikke forventet en hel friturestegt krabbe og hvor kartoffelmosen med persille kom ind i billedet, har jeg stadigvæk ikke forstået. (Til generel oplysning, så kan jeg hverken lide persille eller kartoffelmos!!!) Heldigvis kan en god kok få alting til at smage fint, så faktisk var det ikke så slemt :-) Et koldt glas god hvidvin kan også gøre meget :-)

Ingen kommentarer: