onsdag den 30. april 2008

Flaskelam

Jeg har fået hænderne fulde.
For godt en måned siden fik det ene af vores får tvillinger. Desværre havde fåret ikke helt styr på sine moder-instinkter, så I sin iver efter at få lammene på benene endte hun med at slå det ene ihjel. For at det andet lam ikke skulle lide samme skæbne, valgte jeg at tage det fra fåret og placere det i "vuggestuen" hos en veninde, som selv havde et par lam hun flaskede op.
I starten skulle lammene har flaske mange gange om dagen, og det hænger ikke så godt sammen med fuldtidsarbejde og ½ times kørsel hver vej, så jeg var meget glad for at min veninde havde tid til at hjælpe.

Nu er lammene blevet så store, at de godt kan klare sig uden mælk i den tid, hvor jeg er på arbejde, så jeg har fået 4 flaske lam hjem i stalden. Det er utrolig hyggeligt, for de hopper og springer rundt når jeg kommer derud. Hvis jeg går rundt i haven, kommer de trippende i hælene på mig. Anti synes også det er hyggeligt at gå rundt sammen med lammene, men hun kunne nu godt tænke sig at få lov til at hyrde dem lidt...... :-)
Jeg har til gengæld konstateret, at det er tidskrævende at skulle blande mælkeerstatning, hælde på flasker, fodre og ikke mindst rengøre flasker minimum 3 gange om dagen. Indtil videre er det ikke blevet ren rutine, men om en månedstid tænker jeg sikkert ikke så meget over det længere.

Chavez er stadigvæk på "ferie", men vi henter ham på torsdag, hvor han skal med til en rally-konkurrence i Esbjerg. Det havde nok været smartere at vente med at "udlåne" ham til efter konkurrencen, så vi kunne træne op til den. På den anden side så kan det være han faktisk er interesseret i at samarbejde, når han ikke har set mig i næsten en uge. Det vil vise sig på torsdag.

Anti´s agilityhold var aflyst i den her uge (på grund af maling af forhindringer), men vi fik trænet lidt dog-dancing. Det blev kun til lidt indlæring af bukke og slalom hvor jeg gik baglæns, for det regnede ret kraftigt og ingen af os havde lyst til at træne ude i regnvejret...... (magelige hundeførere..... :-)) . Jeg har stadigvæk problemer med at finde ud af hvilken musik jeg kan bruge til mit dog-dancing program. Så jeg må nok hellere se at komme på et kursus eller evt. selv arrangere et i DcH Vejle. Det kunne jo være, der var andre interesserede, når det ikke er nødvendigt at køre til Sjælland for at komme på kursus.

Ingen kommentarer: