onsdag den 23. april 2008

Dogdancing

Jeg har fået endnu en skør ide. Nu vil jeg lære Dogdancing.

Jeg har tilfældigvis en træner-kollega i DcH Vejle, som har været på kursus og mangler en at træne sammen med. Så jeg har overtalt hende til at lære mig reglerne og hjælpe mig med at finde musik og lave et program, der passer til mig og Anti. Vi har besluttet os til at træne sammen hver tirsdag. Der er vi nemlig alligevel i klubben begge to.
Egentlig burde det være Chavez, der trænede dogdancing. Anti træner jo så meget andet. Problemet med Chavez er bare, at han ikke altid mener, at jeg er det mest interessante selskab, når vi er ude i klubben, og dogdancing kan ikke trænes med snor på......... Så i første omgang lærer jeg reglerne og metoder til indlæring af øvelser med Anti, og så kan jeg træne Chavez derhjemme.
Den her gang trænede vi øvelserne
"Hunden bakker gennem hundeførerens ben"
"Hunden bakker væk fra hundeføreren uden at hundeføreren bevæger sig"
"Bukke"
"ZigZag" både når hundeføreren går fremad og baglæns
"Twist" uden kraftige håndtegn
Anti hyggede sig gevaldigt, men jeg tror, jeg får problemer med at lære hende kommandoerne uden at bruge for meget kropssprog. Hun er jo vant til, at jeg bruger store armbevægelser fra Rally og Agility.

Da jeg kom hjem fik Chavez lov til at prøve de samme øvelser. Han var enormt ivrig, men lagde vist ikke rigtig mærke til hvad han blev rost og fik godbidder for. Jeg tvivler gevaldigt på, at han nogensinde får lært kommandoerne, men derfor kan han jo godt hygge sig med træningen alligevel.
Han kan da i hvert fald følge en godbid, så jeg kan næsten få ham til at lave de rigtige bevægelser.......

Ingen kommentarer: