lørdag den 12. april 2008

Udstilling i Voldum

Dagen startede helt normalt. Jeg vågnede, konstaterede at det var lyst, hundene konstaterede at jeg var vågen og så kunne jeg lige så godt stå op. Jeg havde godt nok haft en plan om at sove helt til klokken 7, men da vi nu var vågne, kunne vi lige så godt komme i gang med dagens opgaver, selvom der var ½ time til vækkeuret ville have ringet.

Da vi havde fodret fårene, gik vi en tur ud til grusgraven og tilbage igen, hvor vi rendte ind i naboerne og fik hyggesnakket lidt, mens hundene løb rundt på marken og gravede efter mus.

Efter morgenmaden havde Chavez stadigvæk sorte poter, så han måtte en tur ind i brusekabinen for at få dem vasket. Grunden til den tidligere opvågen en lørdag morgen var nemlig at begge hunde var tilmeldt en udstilling i Spidshundeklubben (SPK) i Voldum oppe ved Randers. Så nytter det jo ikke noget at have beskidte fødder :-)

Resultatet fra udstillingen kan ses på hjemmesiden, så det vil jeg ikke skrive så meget om her. Som sædvanlig ærgrede jeg mig over, at jeg ikke kan tage mig sammen til at ringtræne mine hunde, men jeg tror ikke det havde ændret så meget på resultaterne, så det kommer heller ikke på træningsplanen for de kommende måneder. Det er simpelthen for kedeligt.

Mange af vores Team Buhund venner havde meldt hunde til udstillingen, så vi fik snakket og planlagt en hel masse. Det blev selvfølgelig hyggeligt ligesom det plejer :-)
Champagnen til fejring af Liva´s danske championat gjorde måske også noget ved det ;-)

Sanne og Emma havde taget Kronk med til udstillingen, så vi kunne se ham inden han flytter til sin nye tilværelse som servicehund. Desværre blev Kronk ikke bedømt på udstillingen. Jeg tror han kunne have fået en rigtig god bedømmelse. Han slægter sin far på, både af udseende og temperament, så det er næsten synd, at han skal kastreres for at blive servicehund :-(
Forhåbentlig er der andre af Chavez "børn" der kommer til at gøre sig godt på udstillinger og i avlen.

1 kommentar:

Kennel buhunden sagde ...

Hej Susanne - tak for i går, det var dejligt at se jer igen. Jeg har lavet en aftale med Servicehundefonden om, at Krunk bliver afleveret til dem på tirsdag. Efter tre ugers afprøvning/træning ved vi om han kan godkendes til servicehund. Hvis vi får ham tilbage lover jeg, at han bliver udstillet rigtig meget;))

Mange hilsner fra Kennel Buhunden