torsdag den 22. oktober 2009

Buhundehvalpe til salg

Jeg har fået lidt mere at vide om min nye hvalp og det kuld hun kommer fra.
Den mindste af de tre tæver vejede 220 gr og den største ca. 280 gr, så de havde en rigtig fin fødselsvægt. Der er en enkelt meget lille hanhvalp i kuldet. Resten vejede mellem 200 og 300 gr, hvilket er meget passende for en buhundehvalp.

Der er stadigvæk 3 hanhvalpe som ikke er solgt. Hvis nogen skulle være interesserede i at få en sort buhundehvalp lige op til juleferien, så kan I finde opdrætterens oplysninger på www.buhund.no under Valpelisten (højre side). Hun hedder Marianne Lien.

Jeg har lige fået at vide, at hvalpene vil få fjernet ulvekløerne på bagbenene i løbet af den her uge. Det har jeg det lidt mærkelig med, for jeg synes jo, det er helt i orden, at det er forbudt at klippe i hvalpe her i Danmark. Men jeg kan jo ikke bestemme, at alle tre tæver skal beholde deres ulvekløer, og jeg kan heller ikke vælge hvalp allerede. Så jeg må bare finde mig i, at hvalpen ikke har ulvekløer, når jeg få den.

Jeg er gået i gang med at finde ud af, hvad der skal til for at importere en hvalp fra Norge. Jeg har hørt om flere, der har haft problemer med at få omregistreret deres hvalp i DKK, fordi der er kommet nye regler for import. Indtil videre har jeg fundet ud af, at jeg skal søge Fødevarestyrelsen om tilladelse til at importere en ikke-rabies-vaccineret hvalp, og at opdrætteren skal skrive under på, at hvalpene ikke har været udsat for rabies-smitte. Alternativet er, at hvalpen skal rabiesvaccineret, men så skal de blive i Norge i 21 dage efter vaccinationen og det vil kræve, at den bliver vaccineret alt for tidligt. Så vi må i gang med at søge dispensation :-)

Ingen kommentarer: