mandag den 8. juni 2009

Positive sundhedsundersøgelser

Så har Chavez fået en ny hormon-sprøjte. Nu håber vi bare, at den virker lige så godt som den sidste han fik.

Jeg kom selvfølgelig lidt for sent afsted fra mit arbejde, så hundene nåede kun lige at komme i haven for at tisse og så kørte vi. Anti kom selvfølgelig med. Når jeg ikke er hjemme i længere, synes jeg, det er synd at efterlade hende alene igen.

Mens dyrlægen fandt sprøjten frem, fik jeg fortalt ham, at Chavez var far til en hvalp med Patella grad 2 og vi blev enige om, at han skulle lave en forundersøgelse og så kunne jeg tage en rekvisition med næste gang Chavez skal vaccineres.
Jeg har ikke overværet en patella-undersøgelse før, så jeg var spændt på, hvor meget dyrlægen skulle trække og skubbe i benene for at få knæskallen til at flytte sig. Det viste sig, at undersøgelsen var meget mindre dramatisk end jeg forestillede mig. Dyrlægen tog fat om knæskallen med 2 fingre og forsøgte at skubbe den ud af led, mens Chavez stod op og kiggede ud på kaninerne i gårdhaven. Det tog kun omkring et minut, så havde dyrlægen konstateret, at han overhovedet ikke kunne skubbe Chavez´s knæskaller nogen steder, så der var absolut ingen patella luxation på nogen af benene. Det var en rigtig god oplysning.

Da jeg nu alligevel havde begge hunde med, blev vi enige om, at Anti også skulle forundersøges. Hun fejlede heldigvis heller ikke noget, men det havde jeg nu heller ikke regnet med, da begge hendes forældre og den ene af hendes hvalpe er undersøgt.

Jeg skal selvfølgelig nok få resultaterne registreret hos DKK, når jeg har haft tid til at bestille rekvisitioner. Forhåbentlig er der mange andre, der også vælger at få deres buhunde undersøgt næste gang de skal til dyrlæge for at få hundene vaccineret. Det er muligt, at vi ikke har noget generelt problem med Patella hos dansk-opdrættede buhunde, men jeg går nu ind for at vide i stedet for at tro.

Ingen kommentarer: