søndag den 7. juni 2009

Møde med Joren


Jeg har haft en forfærdelig travl periode, hvor jeg udover overarbejde på de almindelige arbejdsdage også har været nødt til at arbejde hele pinsen. Det har ikke givet så meget tid til hundene eller en masse sjove oplevelser.


Men det lykkedes da at holde en enkelt aften fri til at køre sydpå og besøge Joren og hans ejere i et sommerhus i Sønderjylland. De havde en uges ferie, som de havde valgt at tilbringe i Danmark.


Vi prøvede at tage nogle billeder af Anti og Joren sammen. De fleste blev noget værre rod, men der var da et enkelt godt billede af dem. Anti er jo desværre ikke kommet i løbetid endnu. Det havde jo ellers sparet os for en køretur frem og tilbage til/fra Holland, men med al det jeg har arbejdet, så skulle der være massevis af afspadseringsdage til en uges ferie i Holland. Så det må jeg glæde mig til.
Udover at iagtage hundene sammen, fik vi også snakket en masse om opdræt af buhunde og hvilke krav man bør stille til de hunde, der bruges i avl.
Det viser sig, at der i Holland er avlsrestriktioner på Norsk Buhund. Avlshunde skal være øjenlyst og HD-fotograferede. Det var jeg slet ikke klar over, men jeg synes, det er dejligt, for det betyder, at det vil være muligt at finde flere gode sunde hanhunde dernede.
Det har jo desværre vist sig at være håbløst at finde undersøgte og sunde hanhunde i Danmark, så Holland er et fint alternativ. Det er indenfor køreafstand, og mange af de hollandske hunde nedstammer fra gode danske linier.

Ingen kommentarer: