torsdag den 11. juni 2009

Løbetid?

Normalt er jeg glad for, at Anti er så god til at holde sig selv ren, når hun er i løbetid. Det kan selvfølgelig ikke undgås, at der er lidt pletter, der hvor hun ligger og sover, men hun har aldrig fået huset til at ligne en krigszone sådan som jeg har set det hos andre tæve-ejere.

Men lige nu ville jeg ønske, at hun glemte nogle af pletterne. Da jeg kom hjem fra arbejde tirsdag fandt jeg nogle friske blodpletter lige ved døren, hvor hun havde ventet på mig, og så ved vinduet, hvor hun gerne står og kigger, når jeg kører ind i gårdspladsen. På det tidspunkt var jeg slet ikke i tvivl om, at Anti var kommet i løbetid. Så jeg gik straks igang med at planlægge vores tur til Holland og sørge for at både jeg og Arne fik en uges ferie fra vores arbejde.

I løbet af natten til onsdag efterlod Anti en enkelt lille blodplet, og så har vi ikke set blod overhovedet siden. Heldigvis bliver hun afsløret af, at hun er meget hævet bagtil, så jeg er stadigvæk sikker på, at hun er i løbetid, men når der nu er så meget, der skal falde i hak, så ville det være dejligt at kunne se tydeligere tegn.
Chavez gør ikke noget for at gøre mig mere overbevist. Han snuser lidt til Anti, når de bliver lukket sammen (de er adskilt af en børnelåge, når de er alene hjemme), men han har ikke gjort nogen som helst forsøg på at parre hende endnu. Det er egentlig mærkeligt, når man har oplevet hans voldtagsforsøg på stakkels unge buhundetæver, som ikke engang er i nærheden af at være i løbetid. Men det er jo nok fordi han er sikker på, at han får chancen, når hun bliver højløbsk, og så kan han lige så godt spare på kræfterne indtil da :-) Han bliver nok meget skuffet, når han finder ud af, at vi sender ham væk i de 14 dage, hvor Anti tillader parring.

Vi har ikke endnu fundet ud af, hvor vi kan få Chavez passet, mens vi er i Holland og ugen efter. Men det er helt sikkert, at han ikke skal være hjemme. Det prøvede vi, da Anti var blevet parret i Sverige og det var et absolut mareridt. Hvis det ikke lykkes os at finde en familie som vil passe ham i 14 dage, så må vi sende ham i hundepension. Vi har heldigvis gode erfaringer med en hundepension i nærheden (hvor Chavez var i julen), så det bliver nødløsningen.

2 kommentarer:

Sini Korhonen sagde ...

This means Anti's in heat now?
Good luck to Holland then, I'll keep my fingers crossed so that everything would go great there. :)

I've been "reading" (I really can't understand that much) your blog ever since I found out you have a blog. I'ts nice to read how it's been going there. :)

Regards from Finland
Sini & the two black buhunds

Susanne Pedersen sagde ...

That is exactly what it means :-)
We will be going to Holland next week