mandag den 15. juni 2009

Ingen tvivl

Der er absolut ingen tvivl om, at Anti er i løbetid nu.
Dels er der pletter rundt omkring, dels gør hun hvad hun kan for at efterligne bavianerne (dem med de store røde numser :-)), og sidst men ikke mindst, så har Chavez lagt hjernen fuldstændig til side og lader sig styre 100% af hormoner.

Det sidste gav sig udslag i, at Chavez mente, at hele huset lige skulle lugte rigtig godt af ham, så andre hanhunde ikke blev i tvivl om, hvilken hanhund der skulle parre Anti, når hun blev højløbsk. Det startede lige så stille med en enkelt markering op ad vasketøjet i bryggerset og kulminerede lørdag, hvor han havde tilbragt natten alene i køkkenet (efter eget valg). Da jeg stod op kl. 6 (bare lige for at runde toilettet) måtte jeg igang med at vaske bord, stole og gulv af med Rodalon. Normalt siger man jo, at hunde ikke tisser der, hvor de sover og spiser, men det er Chavez tydeligvis ligeglad med.
Jeg valgte så at tage ham med op ovenpå, fordi jeg vidste, at hvis jeg lukkede ham i haven så ville han gø og grave, og hvis jeg efterlod ham i køkkenet, så ville han pive, så jeg ikke kunne sove igen. Han fulgte pænt med ovenpå og hoppede op i sengen hvor han lagde sig ned og virkede meget afslappet. Det var åbenbart kun til jeg var faldet i søvn igen. For da jeg vågnede en time senere, måtte jeg igang med at vaske en lænestol og en reol af med Rodalon.
Så kunne jeg simpelthen ikke klare mere, så jeg skrev en mail til hundepensionen og spurgte hvornår de kunne tage ham. Et kvarter senere ringede Peter og sagde, at vi bare kunne komme med ham. De kunne godt tage ham til efter vi har været i Holland. Det var godt nok en lettelse.

Arne kørte ud til pensionen med Chavez, mens jeg hyggede mig til brunch hos min søster.
Heldigvis kan Chavez godt lide at komme på pensionen. Han gik glad ind i bygningen og den hundegård han skulle være i. Jeg er ellers ikke så glad for at sende mine hunde i pension, men jeg kan blive desperat nok. Heldigvis bliver det ikke så mange dage Chavez skal være i bur. Allerede tirsdag har vi fundet alternative pasningsmuligheder, så der henter vi ham og kører ham til Silkeborg.

Ingen kommentarer: