tirsdag den 29. september 2009

Alt for meget energi

Ja, altså ikke hos mig. Jeg synes, det er tortur at skulle på arbejde igen efter 14 dages ferie. Allerede på anden dagen efter ferien var det hårdt at komme op. Jeg tør slet ikke tænke på hvordan det bliver på fredag.......

Næh, det er Anti, der har alt for meget energi til at forholde sig i ro.
Nu har hun haft os hjemme hele tiden i 14 dage, hvor vi har haft massevis af overskud til at lege med hende og give hende nye oplevelser. Hun har faktisk for første gang i sit liv prøvet at være med i butikker. Jeg er ikke tilhænger af at tage hunde med ind i butikker, men da vi var på strøgtur i Tønder, var der nogle ting, som vi skulle have købt. Jeg er heller ikke tilhænger af at binde hunde udenfor butikker, og der var lang vej tilbage til bilen, så vi besluttede os til at tage Anti med ind i en isenkram-butik, en skobutik og en tøjbutik. Hun klarede det helt fantastisk. Gik lige så stille ved siden af mig forbi alle de fine glas og satte sig stille ned, når vi stod stille og kiggede på noget.

Nu er vi så tilbage ved hverdagen, hvor hun er alene hjemme, mens vi er på arbejde, og så skal der altså ske noget, når vi kommer hjem. Et meget rimeligt krav at stille til sine mennesker.
Så efter aftensmaden mandag aften gik jeg igang med at træne lydighed med hende inde i stuen. Vi startede ud med nogle vendinger og 2-skridts øvelser, gik videre til næseprøver, lavede lidt stillingsskift på 10 meters afstand (stuen er altså ikke længere), var igennem samtlige for sjov øvelser og endelig efter en times tid var Anti så træt, at hun gik ud og lagde sig på terrassen.
Det er længe siden vi har trænet så lang tid, og også lang tid siden hun har været så god. Alting lykkedes og hun var superglad og meget præcis. Så jeg blev overmodig og meldte hende til en LP3 prøve i november måned. Uden at overveje at vi stadigvæk ikke har styr på indkald med stå og stillingsskift på 20 meters afstand udenfor....... Det må vi jo bare se at få gjort noget ved :-)

Ingen kommentarer: