torsdag den 24. september 2009

Ferie

Vi har nu haft ferie i 1½ uge og jeg har slet ikke haft tid til at skrive om alt det vi har oplevet. Det vil jeg prøve at gøre noget ved de næste dage.

Det var tiltrængt med noget ferie, da vi kun har haft en enkelt uges sommerferie og det var den uge, hvor vi kørte rundt i Holland og prøvede at få Joren til at parre Anti. De fleste af mine kolleger har haft 3, 4 og sågar 5 ugers ferie i år, fordi de har haft så meget afspadsering sparet op efter et hårdt år med mange opstarter af nye kunder. Så jeg syntes absolut det måtte være min tur til at få mulighed for at koble helt af efter en meget stressende periode. Sådan så mine kolleger åbenbart ikke på det. Allerede onsdag i den første uge, begyndte de at ringe til mig for at få mig til at løse nogle af deres problemer. Godt nok har jeg været glad for mit arbejde det seneste år, men det betyder altså ikke, at jeg ikke behøver at holde fri og tænke på noget andet ind imellem, så jeg var godt træt af, at jeg måtte arbejde nogle timer både onsdag, torsdag og fredag......
Heldigvis havde vi på forhånd aftalt, at vi skulle afsted med campingvognen i nogle dage, så fredag middag kørte vi til Skærbæk (ved Rømø). De næste 5 dage havde jeg slet ikke internet-adgang, så der kunne jeg ikke hjælpe med noget som helst. Endelig kunne jeg få lov til at slappe helt af og holde op med at tænke på mit arbejde. Det var skønt :-)

Vi var forholdsvis heldige med vejret, så vi fik set en masse i området omkring Skærbæk. Den ene af dagene var vi på Rømø, hvor jeg ikke har været siden jeg var barn. Anti fik nogle lange gåture på strandene og vi fandt også en hundeskov, hvor hun kunne slippe for flexlinen. På stranden er det jo desværre ikke tilladt at tage snoren af endnu, og det var nok heller ikke gået så godt. Anti har et eller andet imod drager og dem var der temmelig mange af. Jeg er ikke helt sikker på, at de allesammen ville have overlevet, hvis hun havde fået lov til at gå løs :-)

En anden dag kørte vi ned langs kysten mod Tønder, og fik set en masse diger og sluser. Arne er opvokset ved vestkysten, så for ham var det næsten som at komme hjem til sin barndomsegn.
Omkring aftensmadstid hver aften kørte vi en tur ud for at finde stære. Det er nemlig lige nu at stærene samles i området og hvis man er heldig kan man finde flokke, der er så store, at der bliver Sort Sol. Så heldige var vi ikke, men det lykkedes da en enkelt aften at se en meget stor flok i et sumpområde udenfor Skærbæk. Mit bud på antallet ligger på omkring 100.000, men det er bare et gæt. Det kan godt være der kun var 50.000. Det er lidt svært at nå at tælle dem.......

Nu er vi så hjemme igen og alle de sure pligter har ventet på os. Der er dog en enkelt ting som jeg har glædet mig til. Det er endelig blevet tid til, at vædderen kan blive lukket sammen med resten af flokken. Nu skal der laves lam :-)

Ingen kommentarer: