tirsdag den 4. november 2008

Forfulgt af dårlig timing

Jeg synes ellers selv at jeg har været så god til at få mit liv planlagt så jeg kan nå så meget som muligt med den sparsomme fritid. Men der er altså en eller anden der modarbejder mig.

Ikke nok med, at vi nu skal have Chavez tilbage mens vi har en anden hanhund i huset. Nu har Anti også valgt at komme i løbetid 2 måneder før jeg havde regnet med.
En løbsk tæve og 2 hanhunde........Hmmmm
Jeg tror ikke, det vil give nogen form for aggression mellem Kasko og Chavez, de er vældig gode venner og ingen af dem tror på, at vold løser problemer. Men bare tanken om piveriet og alt det arbejde der er med at sikre, at dørene er låst og hundene er i hvert deres rum. Det kan gøre mig træt. Det er nok godt, at Kasko rejser hjem inden Anti bliver højløbsk. Så må vi sende Chavez i hundepension i de dage, hvor det er allerværst.

Jeg havde faktisk også regnet mig frem til, at vi kunne få Anti parret til januar og få nogle små forårshvalpe. Den plan gik lige i vasken. Nu skal jeg enten tage en hurtig beslutning om hvilken hanhund vi skal bruge og så få hende parret om 1½ uge, eller også skal vi vente 8 måneder (hvis det er den periode hun vælger at vente til næste løbetid). Det er jeg rigtig træt af. Min plan var jo at begynde at reklamere med sorte buhundehvalpe, når Anti var blevet øjenlyst (hvis alt var i orden) og så havde vi et par måneder til at vurdere, om det var realistisk at vi kunne komme af med hvalpene. Hun bliver øjenlyst i morgen, hvilket giver os ca. 10 dage til at reklamere med hvalpe inden hun eventuelt skal parres.
Det er vist ikke videre realistisk, at vi når at finde nok hvalpekøbere, til at vi tør lave et kuld, på så kort tid.

Ingen kommentarer: