mandag den 12. maj 2008

Sommer i maj

Så er der igen gået mange dage hvor bloggen ikke er blevet opdateret. Den her gang giver jeg vejret skylden :-) Med det pragtfulde vejr vi har i øjeblikket, så er det godt nok svært at sætte sig indenfor ved computeren.
Onsdag underviste jeg i rally-lydighed. Vejret var åbenbart for godt til hundetræning, for vi var ikke ret mange, så Anti fik lov til at deltage hele timen. Hun var lige så sløv som til prøven, og gik ind imellem fuldstændig i stå, så der var ikke så meget andet at gøre end at træne æresplads, hvor hundene enten skal sidde eller ligge helt stille.....

Torsdag var det C-holdets tur. Der var lidt flere fremmødte, og meget mere gang i hundene. Vi har en skummel plan om at holdets deltagere skal kunne stille op til en lokal konkurrence i C-klassen, så der er meget at lære. Denne gang var det feltsøg der skulle indlæres og det gik rigtig godt. Der er nogle rigtig dygtige hunde og hundeførere på holdet.

Fredag fik jeg anden halvdel af min fødselsdagsgave fra Arne´s forældre. De gravede hele bedet i gårdspladsen og satte nye planter. Vi glæder os til at se hvordan bedet kommer til at se ud, når planterne vokser op. Det er godt, der er nogen, der kan hjælpe os med haven, for det er ikke lige der vi tilbringer mest tid.....

Lørdag blev en rigtig slappe-af dag. Vi havde ingen planer eller aftaler, så vi flottede os og kørte ud og købte et nyt fjernsyn og noget lækkert kød til aftensmaden. Det var dejligt at vi for en gangs skyld kunne tilbringe en hel dag sammen, men Anti syntes vist vi var lidt for kedelige.

Søndag havde vi regnet med, at vi skulle på den traditionelle pinsetur sammen med min familie, så jeg havde sagt nej til en masse arrangementer. Der var ellers både agilitykonkurrencer, et kursus i dog-dancing og et arrangement om jagt-træning i Hvam. Desværre viste det sig at vi ikke var så mange der havde regnet med at pinseturen blev til noget, så i sidste øjeblik fandt jeg ud af at turen ikke blev til noget (muligvis udsat til senere på året, hvis vi kan samle nok til det).
På det tidspunkt var jagttræningen også blevet udsat på grund af for få deltagere. Æv, æv, æv...

Ingen kommentarer: