søndag den 18. maj 2008

Første buhund i ekspertklassen

JUBIIIIIIII
Anti er rykket op i Ekspertklassen i Rally-Lydighed. :-)

Vi har i dag været til konkurrence i Sabro, og Anti´s præstation rakte til 97 point og en flot 3. plads ud af 5 hunde i Viderekommende klasse. Endnu engang var det en meget gavmild dommer der bedømte os og jeg synes godt hun kunne have trukket flere af vores point, men hun var lige god ved alle deltagere, så vi klager ikke.......
Anti fik denne gang lov til at sidde i teltet sammen med os andre hele dagen, med det resultat at hun havde set de andre hunde an inden vi skulle i ringen og var helt tryg ved området. Arne gik for en sikkerheds skyld ned til bilen inden vi gik i ringen og det accepterede Anti uden at kigge langt efter ham. Jeg er utrolig stolt af min lille hund lige nu :-)

Vi havde også taget Chavez med til Sabro, da jeg havde meldt hundene til inden han flyttede. Det havde nok været smartere at lade ham blive hjemme. Jeg havde ikke set ham i over 14 dage og i den tid havde han ikke lavet noget, der mindede om rally-træning. Det kunne jeg hurtigt mærke. Han var meget interesseret i de andre hunde og under opvarmningen blev han ved med at finde spændende dufte i græsset, som han var nødt til at undersøge nærmere før han kunne lave noget sammen med mig. Da vi gik på banen fortsatte snuseriet og jeg var nødt til at give op, da jeg slet ikke kunne få kontakt til ham. Det var den sidste konkurrence for hans vedkommende, medmindre han ender med at flytte tilbage til os, hvilket vi ikke regner med. Nu får han lov til at være familie-hygge-hund, som han så gerne vil.

Ingen kommentarer: