fredag den 2. maj 2008

Alt for flink dommer

Kristi Himmelfartsdag var der rally-konkurrence i Esbjerg, arrangeret af DKK Kreds 4.
Begge hunde var tilmeldt og jeg var meget spændt på hvordan det ville gå. Chavez havde ikke set mig i 6 dage og Anti´s humør svinger utrolig meget, så det var ikke til at forudse.

I Bredsten havde Anti fået lov til at blive i bilen indtil kort tid før hun skulle på banen, så det prøvede vi at gentage i Esbjerg. Hun blev selvfølgelig luftet og var også oppe i nærheden af de andre hunde og banen, men kom så ned i bilen, så jeg kunne koncentrere mig om Chavez.
Han syntes som sædvanlig, at det var vildt spændende med alle de fremmede hunde og dufte, så jeg måtte tigge ham om opmærksomhed og allerede inden han havde slugt godbidderne var han uopmærksom igen. Det tegnede ikke alt for godt, men ikke specielt anderledes end hans sidste rally-præstation i ridehallen i Ribe, hvor vi trods alt kom igennem med 88 point ud af 100.
Da vi gik på banen snød jeg ham til at tro, at jeg havde en godbid i højre hånd, så det lykkedes at lave de første 2 øvelser nogenlunde koncentreret. Så begyndte han at få større og større afstand til mig og jeg måtte arbejde hårdt for at få ham med i vendingerne uden at snoren blev stram. Vi lavede ikke nogen øvelser forkert, men blev trukket for point pga. stram snor og snusen. Da resultatet blev skrevet på tavlen viste det sig, at vi havde fået hele 94 point :-) Dygtige hund :-)

Så kom turen til Anti (i viderekommende klasse) . Jeg havde bedt Arne om at gå væk inden jeg hentede Anti i bilen, så hun ikke skulle løbe hen til ham, men hun var meget opsat på at finde ham, så mens vi varmede op, var jeg nødt til at gå hen i teltet 3 gange for at hun kunne konstatere, at han ikke var der. Jeg kunne godt få hende til at lave øvelser, men alting foregik i slowmotion og sådan gik det også på banen. Hun hang ca ½ meter bagved mig gennem hele programmet og jeg var nødt til at gå langsomt for at ikke at miste hende fuldstændigt. På den langside hvor vores telt stod, stoppede hun helt op for at tjekke om Arne skulle være der......
Det var han så stadigvæk ikke, så hun måtte jo følge med det næstbedste ;-)
Vi kom igennem programmet, uden at lave fejl i øvelserne, men blev selvfølgelig trukket for langsomme reaktioner. Efter min mening skulle vi ikke have bestået, da der ikke var det samarbejde som man egentlig er ude efter i Rally lydighed, men dommeren var af en anden mening, så vi endte med at få 97 point. Tiden var 3.30 minutter og de andre tider lå på omkring 2 minutter, så det fortæller lidt om hvor sløvt det var. Utroligt at Anti overhovedet kan gå så langsomt .....
Nu har begge hunde så 2 ud af 3 oprykkere i deres respektive klasser.

Ingen kommentarer: