lørdag den 24. maj 2008

Endnu en travl uge

Med både et fuldtidsarbejde og DcH Vejle til at bruge af min tid, så bliver der ikke meget til overs.....
I den seneste uge har jeg brugt 3 aftener på DcH arbejde. Først et formands-/kasserer-møde i kreds 3, hvor jeg havde lovet at tage med, hvis vores kasserer ikke kunne finde tid. Jeg er pt. sekretær, så egentlig havde det ikke noget med mig at gøre, men formanden ville gerne have selskab på turen og jeg er jo nysgerrig nok til gerne at ville vide hvad der sker på kredsplan...... :-)

På hjemturen kom vi til at snakke om den kommende træningsweekend (midt i juni). Der er lavet aftaler med 2 lydighedstrænere og jeg har ikke specielt meget lyst til at træne DcH lydighed i øjeblikket, så jeg kunne godt tænke mig at få flere valgmuligheder. Pludselig havde vi aftalt, at jeg skulle undervise i Rally og at en af vores egne agility trænere skulle tage sig af noget agilitytræning for begynderhunde. Typisk mig at rode mig ind i den slags :-) Efterfølgende har jeg aftalt med agilitytræneren, at vi deler tiden, så det bliver et kombineret Agility/Rally hold hvor vi også selv får lov til at arbejde med egne hunde. Nu må vi så se om der overhovedet er nogen der har lyst til at melde sig til vores hold :-)

Onsdag var der rally-træning. Anti var med, og lagde selv op til at vi skulle træne. Det var dejligt at se og jeg var fristet til at lade hende gå en bane, men jeg begrænsede hendes træning til at forsøge en ny måde at indlære tyskervending. Jeg har aldrig været helt tilfreds med vores udførelse af den øvelse og vi har også ind imellem fået fejl på den til konkurrencer, så da nogle af de andre også havde problemer lagde jeg hovedet i blød. Det lykkedes mig at finde en metode, som gjorde at Anti lavede sin del af øvelsen perfekt efter bare nogle få gange. Nu skal jeg så sørge for at holde det vedlige, så hun ikke glemmer det igen. Efter træningen fik hun endnu engang mulighed for at lege med en Rhodesian Ridgeback, men den her gang måtte hun agere løve i stedet for hyrdehund. Det var hun ikke helt tilfreds med, men ligemeget hvor meget hun gøede, så ville løvehunden altså ikke lege får..... Så måtte hun jo finde sig i at løbe forrest i legen :-)

Torsdag var det C-holdets tur. Det er et rigtig godt hold med nogle søde hunde og mennesker, men jeg kan mærke, at jeg ikke brænder for at træne DcH programmet på konkurrenceplan, så jeg holder fast i min beslutning om, at det kun er frem til sommerferien jeg vil være træner på holdet. Jeg har det meget bedre med at træne Rally og hvalpehold. Så må andre trænere tage over, når det begynder at blive mere seriøst :-)

Ingen kommentarer: