lørdag den 6. marts 2010

Kolde tæer

Indtil nu har jeg syntes, det var sjovt, at Tesla flytter rundt på vores sko og alt andet, der ligger på gulvet. Hun har ikke ødelagt noget af det, bare båret det ind i køkkenet eller ind på kontoret.
Jeg har ikke gjort noget for at stoppe det og jeg har heller ikke rost det. Jeg vil helst ikke ødelægge hendes glæde ved at bære på ting, for jeg forventer, at jeg skal bruge det i lydighedstræningen, men jeg vil egentlig heller ikke have, at hun bliver ved med at flytte alting. Derfor har jeg bare ignoreret det.

Her til morgen opdagede jeg så, at jeg havde en enkelt sko stående i bryggerset og makkeren var hverken i køkkenet eller i kontoret. Jeg har tidligere hentet sko ude i haven. Normalt er de ikke kommet længere end terassen. Men der faldt altså lige 20 cm sne hos os i aftes og min sko lå ikke ovenpå sneen, så hvis den var i haven, så var den kommet derud mens det sneede i aftes. Altså kunne den ligge hvor som helst i driverne........
Inden jeg gik i gang med at skovle sne i haven, tjekkede jeg 3-4 gange om min sko ikke var et eller andet sted indenfor, men der var ikke noget at gøre. Heldigvis havde Tesla også denne gang smidt skoen på terassen, så det tog ikke så lang tid at finde den. Fyldt godt op med sne. Nu må vi se, hvordan den har det, når den er blevet tør igen :-)
Jeg må vist hellere se at få gjort noget ved apporteringstræningen, så Tesla kan få styret sin lyst til at bære på en lidt mere brugbar måde.

Det går i øvrigt rigtig godt med Tesla´s træning. Hun elsker at arbejde og er meget lærenem. Lige nu er hun faktisk hurtigere end Anti til at lave Sit og Dæk. Jeg er begyndt at træne hende i at blive siddende/liggende/stående og kan sagtens gå 2-3 meter fra hende uden at hun flytter sig. Vi har ikke trænet så meget indkald eller fremadsendelse på grund af sneen, men hun er blevet god til at sætte en pote på et target og kommer da også fint, når jeg kalder på hende.
Vi er nu gået i gang med at træne Plads. Både hvor hun går ved venstre side og hvor hun sidder når jeg står stille.
Om en uge skal Tesla på sin første udstilling. Det skal nok blive sjovt. Når jeg løber med hende hopper hun rundt på bagbenene og når jeg kigger tænder, bider hun mig i hænderne. Lige nu skifter hun tænder, så det bliver spændende at se, om hun overhovedet har nogen hjørnetænder, som dommeren kan kigge på om en uge. Det er nu også ligemeget. Det vigtigste er at hun får en positiv oplevelse.

Ingen kommentarer: