lørdag den 20. marts 2010

Hurtig tur til Sverige

Anti startede løbetid i forrige uge og ret hurtigt kunne jeg regne mig frem til, at hun nok skulle parres i den her weekend. Det passede i hvert fald med det tidspunkt hun blev parret for 2½ år siden.
Da den udkårne bor i Sverige syntes jeg, at det var nødvendigt at få dyrlægen til at tjekke, hvilken dag det ville være mest optimalt at tage på hanhundebesøg. Jeg vidste på forhånd, at jeg skulle til 70 års fødselsdag fredag aften (Arne´s tante) og jeg har for flere måneder siden lovet min søster at passe Christopher lørdag aften, så det skulle enten være før eller efter de to aftaler. Jeg satsede på, at det kunne blive søndag, da jeg så kunne blive et par dage i Sverige og Anti kunne blive parret flere gange.
Tirsdag tog jeg til dyrlægen og fik besked om at den mest optimale dag ville være fredag...... Typisk Anti at vælge lige præcis det tidspunkt der var mest umuligt. Jeg besluttede at kontakte Halfdan´s ejer og spørge om jeg måtte komme med kort varsel. De var meget forstående og gik med til, at jeg kom torsdag og overnattede til fredag, hvor jeg tog en færge hjem, så jeg kunne nå festen om aftenen. Jeg spurgte også om det eventuelt ville være muligt for Anti at blive der til søndag, hvilket de også gik med til. Så jeg tog afsted hjemmefra torsdag morgen sammen med Anti. Det passede slet ikke med færgerne, så jeg kørte over Sjælland, holdt en længere pause i Helsingør, tog færgen til Helsingborg og kørte det sidste stykke til Göteborg.
Da vi ankom stod Halfdan udenfor og Anti begyndte at pive højt på vej op ad indkørslen. Det passede hende åbenbart rigtig fint, at vi skulle besøge en hanhund :-)
Halfdan var præcis lige så sød, som da vi mødte ham i Herning og Anti opførte sig præcis ligesom sidste sommer i Holland. Hun lagde op til leg og lige så snart Halfdan gik med på den, vendte hun bagdelen til ham. Halfdan var vældig interesseret og gjorde også nogle få forsøg på at parre hende, men da hun havde sagt piv 2 gange, gik han over til at slikke hende på bagbenene, i mundvigene og i ørerne. Efter et stykke tid begyndte Anti at blive irriteret på ham, knurrede af ham, når han slikkede og til sidst gemte hun sig bag sofaen for at slippe for det. Så fik hun lov til at være i fred i et værelse. Det var min plan, at Anti skulle blive der til søndag, men da vi stod op fredag morgen og Halfdan stadigvæk bare ville slikke hende på bagbenene, tog jeg den svære beslutning at tage hende med mig hjem. Jeg vidste, at uanset hvad jeg gjorde, så ville jeg sandsynligvis fortryde det. Men ved at tage hende med hjem kunne jeg da i hvert fald spare mig selv for turen søndag og spare en masse penge. Jeg var enormt skuffet og jo mere jeg tænkte over det, des mere frustreret blev jeg. Det var sidste chance for Anti. Hun vil være 6½ år næste gang hun kommer i løbetid og der vil være gået næsten 4 år siden hendes første kuld, så der er alt for stor fare for komplikationer. Jeg vil ikke risikere at miste hende for at få et kuld hvalpe.

Ingen kommentarer: