lørdag den 27. marts 2010

Jeg er træt!

Pyha, hvor er jeg træt. Og så skal vi sætte uret frem i nat og går glip af en times søvn, samtidig med, at der er finale i X-factor, så jeg ikke kan få mig selv til at gå tidligt i seng. Måske skulle jeg have været mere fremsynet og have aflyst rally-træningen i morgen. Men sådan en træner er jeg jo ikke :-)

Der er selvfølgelig en grund til, at jeg er så træt. Jeg synes selv, at jeg har knoklet på mit arbejde i den forgangne uge, suppleret med et fuldt program om aftenen hele ugen. Mest hundetræning heldigvis. Mandag var Anti til agility, og jeg tog med for at træne med Tesla inde i hallen med alle forstyrrelserne. Tirsdag var Tesla og jeg så til hvalpetræning, hvor de små hunde mærkeligt nok glimrede i deres fravær. Nu er vejret ellers blevet fint nok til, at selv tyndhårede hunde kan træne udenfor, men det gælder åbenbart ikke de små hvalpe vi går til træning med. Tesla kunne ikke rigtig finde nogen at lege med og endte med at løbe hen til de større hunde, hvor en jagthundeblanding var lidt for hård ved hende. Hun har heldigvis mange positive oplevelser at trække på, så en enkelt dårlig oplevelse kommer ikke til at betyde noget for hende. Bortset fra det gik træningen helt perfekt. Tesla er virkelig blevet god til Stå, Sit og Dæk, hvor jeg kan gå fra hende og rundt om hende uden at hun skifter position. Apport og lineføring slås vi stadigvæk lidt med, men det går stille og roligt fremad, så jeg er slet ikke bekymret for hende træningsmæssigt. Til gengæld halter hun nu ofte på sine forben og det kan jeg ikke lade være med at være bekymret over. Jeg håber virkelig det er vokseværk og at det snart stopper. Hun vejer nu over 11 kg og er lige så høj som Anti, så hun må godt snart stoppe med at vokse.

Onsdag aften underviste jeg det ene af mine rallyhold. Torsdag hentede vi hø. De dumme får i vores stald bliver ved med at holde deres lam inde i maven, så der er ikke udsigt til, at de kommer på græs lige foreløbig. Nu har jeg valgt at håbe på, at det bliver påskelam. Så kan lammene nå at blive store nok til at komme ud i løbet af april. De tre lam i stalden har prøvet at være ude på marken sammen med deres mødre. Torsdag var vejret så fint, at jeg syntes de skulle have mulighed for at komme ud og løbe i solen. Det så ud til, at de nød det, så jeg håber på flere gode forårsdage, hvor jeg kan nyde synet af legende lam på marken.

Fredag fik jeg at vide, at jeg selv skulle sørge for rally-skilte til det DGI kursus, jeg skulle holde lørdag (sammen med Sanne Ammitzbøll), så jeg knoklede med at udskrive og laminere skilte næsten til midnat. Op igen ved sekstiden for at kunne være i Odense kl. 8 og sætte rallybaner op. Underviste 16 kursister frem til kl. 16.30. Heldigvis havde Arne sørget for alt derhjemme, så jeg skulle hverken lufte hunde, fodre får eller lave mad, da jeg kom hjem. Det var godt nok luksus bare at kunne smide sig på sofaen med laptoppen og læse mails og tjekke det seneste nye på Facebook. Og så meldte trætheden sig..........sengen kalder..........ZZZZZZZZZ

Ingen kommentarer: