tirsdag den 16. marts 2010

Første certifikat i hus

Der skete heldigvis også nogle positive ting på udstillingen i Strøby.

Der var hele 5 sorte buhunde samlet, hvilket er mere end vi nogensinde før har haft samlet på et sted i Danmark. Og de var selvfølgelig søde og afbalancerede og kunne løbe og lege på græsplænen udenfor uden problemer. Hanhundene var ikke engang ved at slagte hinanden selvom Anti var i løbetid. Det havde ellers været en god undskyldning, men den fik vi altså ikke brug for. Forhåbentlig kan vi holde fast i det gode temperament hos de sorte buhunde, så de også på det punkt kan adskille sig fra i hvert fald nogen af de beige.

En af mine yndlingsbeskæftigelser i min sparsomme fritid er at kigge i Hundeweb i hhv. Danmark, Norge og Sverige. Man kan finde rigtig mange spændende oplysninger og lave alverdens sjove (og uhyggelige) statestikker. Der findes også udstillingsresultater langt tilbage og jeg har konstateret, at der faktisk ikke er en eneste sort buhund, der er blevet Dansk Udstillings Champion. (Hvis jeg har overset en, vil jeg meget gerne have det at vide, så jeg ikke går og spreder forkerte oplysninger). Nogle af Norge´s bedste sorte buhunde har været i Danmark for at blive udstillet og er hver gang blevet placeret som nummer 2 efter en hund, som ikke var champion. Jeg synes, det kunne være sjovt at eje eller opdrætte den første sorte buhund, der bliver DKCH, og jeg kom et skridt nærmere målet i søndags.
Anti har godt nok fået et enkelt certifikat, men hun er efter min mening ikke champion kvalitet og jeg tvivler på, at hun får de sidste to. Hendes søn Kasko derimod. Han er godt nok en flot hund, hvis jeg selv skal sige det og han fik endelig sit første certifikat. Jeg tror på, at han har mulighed for at få to mere. Så er spørgsmålet bare om han når det inden nogen af de andre flotte sorte buhunde får deres udstillingsdebut.

Ingen kommentarer: