fredag den 11. december 2009

Tiden flyver

Jeg opdagede lige, at jeg ikke har skrevet i bloggen siden den 22. november. Jeg havde slet ikke fornemmelse af at det var så lang tid siden. Tiden går alt for hurtigt lige i øjeblikket.
Siden da har jeg brugt en del timer på at kigge på min lille nevø Christopher. Han er nu næsten en måned gammel og selvfølgelig den sødeste og kønneste baby der findes. Når vi nu ikke selv har/får børn, så er det godt, at vores søskende kan give os en grund til at komme i BR og købe gaver. Ikke at det er en fornøjelse at komme i BR i december måned......... Forhåbentlig er der ikke så mange mennesker den dag vi tager os sammen til at holde en fridag og få købt julegaver. Vi er slet ikke kommet igang med det endnu.
Julepynt er der heller ikke så meget af hjemme hos os. Jeg har fået sat nogle enkelte Trip-Trap (Klarborg) nisser op, men jeg har ikke engang fået købt julestjerner til vinduerne endnu. Det må jeg hellere få gjort noget ved her i weekenden.

På hundefronten har Anti været til sin første lydighedsprøve i klasse 3. Hun klarede sig faktisk rigtig fint i forhold til hvor meget vi har trænet, men det blev kun til 191 point ud af 280 og dermed en 3. præmie. Vejret var ikke med os, det regnede hele dagen og både Arne og jeg var i forvejen syge, så det var nok ikke den bedste ide at sidde udenfor i et telt og fryse en hel dag. Det gav lige en uge mere med hoste...... Jeg ville ellers have hævdet, at Anti var ligeglad med vejret, men det viste sig at hun blev træt af at få våd bagdel, så mange af pointene mistede vi på grund af, at hun ikke ville sætte sig på plads i slutningen af de sidste øvelser. Vi mistede også 20 point på fællesdæk, hvor hun valgte at rejse sig efter bare et enkelt minut og gik ud for at finde mig efter 2 minutter. Alligevel var jeg godt tilfreds da vi kom hjem. Vi havde kun fået et enkelt 0 og de delmomenter vi skal træne er "Bliv liggende - med skjult fører", "Sit foran" (hvor Anti skal sidde tættere på mig) og "Plads fra sit foran" (hvor Anti skal være helt sikker på hvad jeg mener og gøre det som refleks i stedet for at overveje om hun kan slippe for det). De andre øvelser skal "bare" holdes ved lige og komme til at sidde endnu bedre på rygraden af Anti.
Den store overraskelse ved prøven i Brørup var at eliteklassen blev vundet af en samojede og at den fik 1. præmie. Super godt gået af Lise og Herbie. Vi var meget stolte af at dele telt med dem :-)

Sidste weekend var det så tid til årets juleudstilling i Spidshundeklubben. Tidligere år har der været rigtig mange buhunde, så jeg glædede mig og meldte Anti til, bare for hyggens skyld. Desværre kom der kun 9 buhunde i år. Æv, æv, æv....... Der var ingen hanhunde, som kunne få certifikat og dommeren kunne hverken lide buhunde-babyen eller tæverne i unghunde og åben klasse, så der blev slet ikke uddelt certifikater. Når man tænker på at tæverne var meget forskellige og alle 3 har fået et certifikat tidligere, så må dommeren have været meget kritisk. Men jeg var nu godt nok tilfreds med hans bedømmelse af Anti. Kritikken var fin og det eneste han ikke kunne lide var hendes ører og bevægelser. Personligt mener jeg ikke der er noget som helst galt med Anti´s ører, men hendes bevægelser er absolut ikke gode, så jeg forstår godt at hun måtte "nøjes" med en Very Good. Vi fik en hyggelig dag ud af det, selvom cafeteriet var ved at ødelægge den gode stemning og vi planlægger at spise i Føtex til næste år ;-).

Ingen kommentarer: