lørdag den 26. december 2009

Tesla´s første jul

Så har Tesla oplevet sin første juleaften og jeg tror bestemt ikke hun blev skuffet. I år skulle vi fejre jul hos min mor sammen med mine søskende. Ialt 6 voksne, min 6 uger gamle nevø Christopher, to voksne buhunde, en voksen islandsk fårehund og så Tesla. Vi var lidt bekymrede for hvordan det skulle gå, så vi valgte at køre ud til min mor lillejuleaften, så Tesla kunne møde min mors buhund Luna og blive tryg ved huset og haven. Tilfældigvis var min søster og hendes familie også derude da vi kom, så Tesla fik mulighed for at hilse på alle, bortset fra min bror. Vi ville gerne have hende til at møde de to andre hunde stille og roligt, men sådan er Luna jo altså ikke, og Bliki kunne heller ikke se nogen grund til at blive siddende og kigge på, så de kom begge to farende for at hilse på os, og Tesla forsvandt ind under en sofa......

Vi lod hende få lidt tid og i løbet af ganske kort tid var hun kommet frem igen og havde gjort sig gode venner med alle. Endnu engang blev vi meget imponerede over hendes evne til at ryste angst og dårlige oplevelser af sig og komme videre. Hun forsøgte endda at få de voksne hunde til at lege, men det havde hun nu ikke ret meget held med. Vi blev ikke nødt til at tørre op en eneste gang, for vi viste Tesla hvor havedøren var, og lod hende komme ud og ind et par gange og derefter gik hun selv hen til døren, når hun gerne ville ud. Det var ikke altid hun ville ud for at lave noget, men indtil videre skal hun bare have en ide om, at hun kan komme ud, når hun vil. Uanset hvor vi er. Vi har ikke helt undgået uheld, men det er kun blevet til 4 uheld på 6 dage, så der må være noget rigtigt i det vi gør.

Selve juleaften gik rigtig godt. Tesla hyggede sig med at gnave i juletræet (der var ikke noget pynt på de nederste grene) og forsøgte at hive tråde og hår ud af de tæpper min mor har på trægulvet. Hun var dog ikke værre end at en høj lyd eller noget legetøj kunne aflede hende. Da gaverne kom under træet var alle 4 hunde fuldstændig umulige. Det er helt selvforskyldt, for de voksne hunde kan huske, at der ligger gaver med godbidder til dem under træet. Og nysgerrige Tesla kunne også godt lugte, at der var spændende dufte i luften. Vi var flere gange ved at falde over hunde, mens vi gik rundt om juletræet og sang julesalmer, men det lykkedes os at få hundene til at vente med at finde gaver til vi var færdige. Så gik det ellers også løs. Der var 2 gaver med tøjdyr og godbidder til hver hund, og specielt Luna kunne slet ikke få stoppet med at finde gaver. Vi fik fordelt bamser og tyggeben mm, og så var der ro til at vi andre kunne få vores gaver.















Her er Tesla med hendes og Anti´s ikke-spiselige julegaver. De spiselige er forlængst væk.......

Læg mærke til at begge hendes ører står op nu :-)

Ingen kommentarer: