mandag den 16. november 2009

Klubmesterskab

Så fik vi afholdt årets DcH Vejle Klubmesterskab i Rally Lydighed.
Der var desværre ikke så mange tilmeldte som til vores prøve 2, og da fire af de tilmeldte hunde valgte at blive væk, endte vi med kun at have 11 hunde til bedømmelse. 10 i begynderklassen og Anti i ekspertklassen. Så er det jo nemt nok at blive Klubmester..........

Anti gjorde det faktisk rigtig fint. Vi havde fået Trine Dyrgaard til at komme og dømme os, så bedømmelsen var lige så hård som til en officiel konkurrence, og banerne var også lige så svære som til "rigtige" konkurrencer. Trine havde lavet et par fælder lige omkring fristende ottetal. Først skulle Anti løbe forbi en madskål for at springe, og senere på banen skulle vi lave "Stop-Hund ind foran-Hund venstre rundt-Stop" lige foran en madskål. Springet klarede Anti fint. Hun ænsede overhovedet ikke madskålen. Men da hun sad på plads og blev bedt om at gå ind foran, misforstod hun mit signal (med vilje), så hun kunne gå hen og snuse til madskålen. Det kostede et par point. Jeg fik også lavet rod i en øvelse, så jeg blev nødt til at lave den om, så vi endte med at få de sædvanlige 93 point.

I begynderklassen var der meget mere kamp om placeringerne. Alle hundene var superdygtige. Nogle var endda dygtigere end jeg nogensinde har set dem til træning. Hundeførerne til gengæld...........Pyha, der er noget at arbejde med..........
Resultatet blev at klubmesteren blev en Parson Russell Terrier, skarpt efterfulgt af en Finsk Lapphund. Jeg kan ikke lige huske om det var en gravhund eller en blanding der kom på trediepladsen. De havde begge to 96 point, så det blev afgjort på tid. Det laveste antal point i klassen var 84 og det var udelukkende pga en hundefører, der ikke kunne huske forskel på højre og venstre. Jeg er superstolt af alle "mine" hunde og hundeførere lige nu. Hold k.... hvor var de bare gode. Nu skal jeg bare have dem overtalt til at gå ud og gøre det lige så godt på udebane.
Der kommer en konkurrence i Ribe den 13. december og det lød som om der var flere som havde lyst til at tage afsted. Jeg kom da i hvert fald af med 4 resultatbøger. Så nu melder jeg nok Anti til, så jeg kan komme med derned og støtte dem, der er afsted for første gang. Jeg glæder mig allerede :-)

Ingen kommentarer: