tirsdag den 10. november 2009

Facebook

Jeg kan lige så godt indrømme det. Der skal jo nok være nogen der opdager det......
Jeg har oprettet en profil på facebook.......

Nu har jeg de sidste 2 år rakket ned på facebook hver gang jeg har fået chancen, og jeg har slettet alle de emails, jeg har fået med invitationer. Efter min mening er det meget bedre at mødes med mennesker i den virkelige verden i stedet for at "gemme sig" bag en computer. Specielt al snakken om antallet af "venner" på facebook har været med til, at jeg i hvert fald ikke ville være med til det "pjat". Jeg vil hellere have 10 gode venner, som jeg kan mødes med privat et par gange om året end 5000 venner, som jeg ikke vil kunne genkende, hvis jeg møder dem på gågaden i Vejle.

Men jeg må jo erkende, at der også kan være gode ting ved Facebook. Jeg har et par gange lånt min søsters login, og syntes det var sjovt at se, hvor mange af mine gamle klassekammerater jeg kunne finde derinde. Hvis jeg har lyst til at tage kontakt til nogen af dem igen, så er Facebook et rigtig godt redskab.

Jeg har også opdaget, at nogen vælger at lægge billeder fra arrangementer ind på Facebook i stedet for at dele dem med alle på de hjemmesider, hvor de egentlig burde ligge. Synd og skam, men det er den udvikling der er sket, og uanset hvor meget jeg protesterer, så vil jeg ikke kunne gøre noget ved det. Hvis jeg er interesseret i at vide hvad der foregår indenfor mine interesser, så må jeg bide i det sure æble.

Nu er profilen oprettet, så må jeg se om jeg kan finde noget fornuftigt at bruge den til :-)

Ingen kommentarer: