fredag den 13. marts 2009

Lidt af hvert

Så kom endelig dagen hvor Arne og Anti startede til agility.
Jeg er nok den, der har været mest spændt på, hvordan det ville gå. Arne har taget det helt roligt og har været sikker på, at han og Anti ville få det rigtig sjovt sammen.

Det fik de heldigvis også.
Anti nød at få lov til at løbe agility igen, og Arne konstaterede, at man skal passe på med at løbe for stærkt på vådt græs med almindelige kondisko...... Nu skal han ud og kigge på fodboldstøvler!!!

Anti er altså underlig. Da jeg trænede agility med hende kunne jeg ikke få hende til at stoppe på de gule felter, og hun var enormt dårlig til slalom. Nu har hun holdt pause i nogle måneder og så kommer Arne hjem og fortæller, at hun stopper fint på felterne og helt frivilligt gik rigtigt ind i slalom, bare fordi han var for langsom til at belønne hende for at tage nogle spring. Nogle gange virker det som om hun går og tænker over tingene når hun holder pause, og så kan hun pludselig det hele efter pausen. Mærkelig hund :-)

Derhjemme er jeg gået i skarp klikkertræning. Jeg bruger skemaerne fra kurset med Morten Egtved og har allerede sat rigtig mange krydser. Chavez synes det er vældig sjovt og piver af utålmodighed samtidig med, at han logrer voldsomt med halen i al den tid vi træner.
Anti bliver bedre og bedre til at foreslå øvelser i stedet for bare at gø af mig, når hun ikke lige er klar over, hvad jeg vil.
Jeg træner dem begge to i bagpartskontrol ved at de skal stå med forbenene på en spand/vaskebalje/kurv og så dreje rundt med bagbenene (elefanten). I starten var det fuldstændig umuligt, men så fik jeg nogle gode råd af en erfaren klikkertræner og nu virker det som om begge hunde er ved at forstå det.

Så buhunde-ejere, I kan godt foreberede jer på, at der står klikkertræning og vaskebaljer på programmet næste gang jeg står for træningen!!!
(Og rally-holdene skal heller ikke tro, at de slipper:-))

Ingen kommentarer: