tirsdag den 10. marts 2009

Første opfølgning på 2009 mål

Vi er ikke engang kommet en fjerdedel ind i 2009 og Chavez har allerede opfyldt 2 ud af de 3 mål jeg satte for ham i år. Han er blevet International Udstillings Champion og Klub Champion.

Det tredje mål var, at han skulle bestå begynderklassen i Rally-lydighed en gang mere. Da han allerede har bestået den 2 gange, så er det lidt begrænset, hvad det giver at udfordringer i træningen. Han kender jo alle øvelserne, så der er ikke noget nyt at træne på.
Jeg har derfor besluttet mig til at tilføje et punkt på Chavez´s mål for 2009.
Han skal deltage i mindst en LP1.
Så får vi noget at træne på :-)

Vi har selvfølgelig trænet en del af det i forvejen, da øvelserne i LP1 hører til de grundlæggende ting som jeg synes enhver hund bør kunne. Men der mangler lige lidt præcision.........hmmmm det ord harmonerer ikke så godt med Chavez, men jeg må jo savne udfordringer.........

Da jeg kom hjem fra arbejde i går tog jeg mig sammen og gik ud på marken og gennemgik hele LP3 programmet med Anti og hele LP1 programmet med Chavez. Bare for at finde ud af hvor det halter, så jeg kan komme i gang med at træne de delmomenter som vi har problemer med.
Umiddelbart ser det ud til, at Chavez er meget tættere på sit mål end Anti er på sit. Han fik kun et enkelt nul og det var på springet, hvor han valgte den lette løsning - at løbe udenom :-)
Hans dæk, stå, indkald og stillingsskift var næsten helt perfekte. Lineføringen haltede lidt og han protesterede, da jeg ville kigge tænder. Muligvis fordi han havde munden fuld af jord, fordi han lige skulle grave lidt inden jeg kom igang med at træne :-) Næseprøven fandt han godt nok, men med en masse ekstra kommandoer, en masse tyggeri og han gad da i hvert fald ikke aflevere den i hånden på mig, så den blev spyttet ud en meter væk fra mig.

Anti fik nuller på indkald med stå (hvor hun ikke stoppede indenfor 3 hundelængder) og på næseprøven, hvor hun valgte at komme med 2 pinde (den rigtige var godt nok den ene af dem). Derudover fik hun kun halvdelen af pointene i Stå-Sit-Dæk (da hun ikke dækkede), halvdelen af pointene i stillingsskift, (fordi hun rykkede sig for meget fremad).
Fremadsendelsen, fællessit og springapport gik rigtig godt. Dem har hun fint styr på. Fri ved fod gik ikke så godt, der har hun problemer med 2-skridts øvelserne og vendinger på stedet. Dæk gik OK, men vi skal have det trænet sammen med nogle andre hunde. Chavez kan jo ikke ligge i 4 minutter med skjult fører endnu.

Så dagens resultat var, at jeg godt lige kan vente et par måneder endnu, inden jeg melder dem til konkurrencer :-)

Ingen kommentarer: