tirsdag den 10. juni 2008

Dejlige hundeførere

Nogle gange er det bare dejligt at være hundetræner.
Søndag aften fik jeg en mail fra en lettere overstadig hundefører, som havde været til Rally konkurrence i Vejen med to af sine hunde. Den ene var rykket op i Viderekommende Klasse og den anden var blevet nummer to i Begynderklassen. De havde fået hhv. 93 og 98 point.
Den slags mails vil jeg godt have mange flere af :-)

Lige netop i det her tilfælde kan jeg desværre ikke tage æren for at have lært hundeføreren og hundene ret meget om Rally lydighed. Det er en meget erfaren hundefører, som allerede havde været til konkurrencer inden hun begyndte at træne på mit hold, så det eneste jeg har kunnet bidrage med var nogle baner at træne på.
Det, der glæder mig, var nu heller ikke så meget de flotte resultater, selvom de er opnået ved den strengeste Rally bedømmer i Danmark. Det var derimod tonen i mailen. Jeg kender godt den følelse man får i maven, når alting klapper og samarbejdet fungerer perfekt og det var lige præcis sådan hundeføreren havde det. Man vil så gerne fortælle til alle mennesker i hele verden, at man er så heldig at have verdens dejligste hund. Man vil også gerne fortælle om alle detajlerne og her er det så lige, at man løber i problemer.
For hvem gider nu lige høre på den slags?
I rigtig mange "kredse" er det ikke tilladt at prale af egne resultater, og vi har desuden det lille problem, at der ikke er ret mange der ved, hvad Rally-lydighed overhovedet er for noget.

I DcH Vejle er vi enormt heldige, for vi skal bare vente til rally-træningen om onsdagen. Der er nemlig en masse hundeførere, som forstår at glæde sig over andres gode resultater uden den mindste smule misundelse. Der er en positiv stemning og overhovedet ingen jantelov at tage hensyn til. Jeg er ikke klar over om det er tilfældigt eller om vi har smittet af på hinanden, men jeg synes det er en dejlig ting og jeg glæder mig meget til på onsdag, hvor jeg skal høre alle detaljerne fra søndagens konkurrence :-)

Ingen kommentarer: