søndag den 20. juni 2010

Næsten haltfri

Tesla har nu været næsten haltfri i nogle uger. Jeg havde ellers fået en tid til behandling igen, men jeg afbestilte den, da Tesla holdt op med at halte nogle dage før. Efter den tid har hun kun haltet, når hun har overanstrengt benet. Så hun har fået lov til at leve et godt hundeliv igen. Det har hun nydt. Det er ikke sjovt at være hvalp og kun få lov til at komme udenfor i kort snor. Nu kan hun få lov til at løbe løs sammen med Anti og de kan også få lov til at være sammen, når de er alene hjemme.

Vi har også været til hvalpetræning igen og jeg er begyndt at træne nogle ting mere seriøst med hende. Blandt andet feltsøg, som hun faktisk er blevet helt god til og så selvfølgelig fri ved fod/lineføring. Jeg håber, hun kan blive klar til begynderklassen i Rally lydighed indenfor det næste års tid. Desværre slutter vores hvalpehold på tirsdag, så jeg skal have fundet et andet sted og træne. Jeg kunne godt selv gå og træne hende herhjemme, men hun har godt af at komme ud og møde andre hunde og lære at koncentrere sig selvom de er tæt på. Det er gået ok på hvalpeholdet, men skal holdes ved lige.

Ingen kommentarer: