mandag den 28. juni 2010

Fyret

Efter 13 år hos ADP er jeg i dag blevet fyret. Meget overraskende, ikke mindst for mine kolleger, som i første omgang slet ikke ville tro på det. Der har været mange fyringsrunder hos ADP i de år jeg har været der og jeg har mange gange troet, at turen var kommet til mig. Den her gang havde jeg ikke set det komme. Jeg tror ikke helt, jeg har forstået det endnu.

Jeg har ingen ide om, hvad der nu skal ske, for jeg er ikke sikker på, at jeg har lyst til at arbejde videre i IT-branchen, men det må jeg jo bruge de kommende måneder på at finde ud af. Jeg er opsagt med 6 måneders varsel og blev bedt om at pakke mine ting og tage hjem med det samme (sådan gør de altid, når nogen bliver fyret), så jeg er ikke presset til at tage en hurtig beslutning om hvad der skal ske i fremtiden. Der er god tid til at tænke sig om, og det vil jeg gøre, mens jeg nyder sommeren og får gjort noget ved huset.

Selvom jeg egentlig har det OK med at være blevet arbejdsløs, så må det alligevel have påvirket mig. Her til aften var der nemlig en mand der ringede for at spørge om hjælp til at finde en buhunde hanhund til hans tæve uden papirer. Jeg bilder mig ind, at jeg normalt ville have svaret pænt og høfligt på sådan en forespørgsel, men den her uheldige mand fik et meget kontant svar om hvad jeg syntes om avl på buhunde uden stamtavle. Bagefter var jeg helt chokeret over mig selv og havde mest af alt lyst til at ringe tilbage og sige undskyld, men det ville være lidt mærkeligt at sige "undskyld, men jeg mener, hvad jeg sagde". Jeg er ikke i tvivl om, at jeg nu har bidraget til fordommene om, at opdrættere af DKK hunde er nogle snobber. Det er jeg oprigtigt ked af, for det er jo ikke tilfældet. Jeg ville ønske, at jeg kunne forklare manden, hvor vigtigt det er, at vi får registreret så mange buhunde som muligt, for at sikre racen i fremtiden. Jeg ville også ønske, at jeg kune hjælpe ham til at få lavet papirer på hunden, så hvalpene kunne få DKK stamtavle. Det giver ingen mening, at der går racerene buhunde uden stamtavle eller buhunde med DHL stamtavle rundt i Danmark, samtidig med at vi mangler avlshunde. De burde allesammen have en DKK stamtavle og avlsgodkendes på lige fod med DKK hundene.
Men det er ikke en beslutning jeg kan tage. Det må være op til den norske buhundeklub at sætte gang i et projekt for at finde papirløse hunde og overtale DKK til at registrere dem.

Ingen kommentarer: