mandag den 8. december 2008

Så skiftede heldet igen

Søndag fik vi endelig taget hul på julegave-indkøb og heldet fra lørdag havde åbenbart ikke forladt os endnu, for vi blev faktisk færdige på en enkelt dag.
Da vi kom hjem skulle vi have fårene ind og det gik også helt uden problemer. Anti og Chavez var selvfølgelig skuffede over at de ikke måtte hjælpe til, men det går altså noget hurtigere, når man bare kan lægge en snor omkring halsen på 3 af dem og lade resten gå ind af sig selv.

I dag virkede det så som om heldet var forsvundet igen.
For det første blev det ikke til så mange timers søvn, hvilket altid er et dårligt udgangspunkt for mig. Så det var en rigtig mandag, hvor jeg nok ikke var helt så produktiv som jeg normalt er. Der landede selvfølgelig lige så mange ting på mit skrivebord som normalt, så jeg var godt træt, da jeg kom hjem. Det var hundene ikke, og Arne skulle arbejde hele aftenen, så jeg måtte hanke op i mig selv og træne med dem indtil det blev for mørkt til, at jeg kunne se dem.
Jeg trænede stå og apport med Chavez og han var overraskende dygtig. For første gang nogensinde hentede han en træ-apport. Han kom faktisk helt hen og afleverede den 2 gange. Med Anti trænede jeg højre-venstre apport, hvor hun i dag kun skulle hente apporter til højre. Hun har haft ret svært ved at finde ud af øvelsen, så jeg går meget langsomt frem.

Efter at have lavet og spist aftensmad, mente jeg godt lige, at jeg kunne se nyheder, med det resultat, at jeg faldt i søvn på sofaen. Jeg vågnede ved at telefonen ringede, sprang op fra sofaen, tog et skridt hen imod telefonen, hang fast i ledningen til min bærbare computer, forsøgte at stoppe faldet ved at gribe fast i en lænestol, med det resultat at jeg landede pladask på gulvet med en lænestol ved siden af mig......... Lad mig bare indrømme at jeg ikke lander spor elegant i den situation og jeg får nogle dejlige blå mærker i morgen......
Jeg nåede ikke telefonen, da jeg lige skulle være færdig med at ømme mig og bande over mig selv, men kort tid efter ringede den igen og det viste sig at være et medlem af bestyrelsen for Spidshundeklubben. På udstillingen lørdag gik det op for mig og Kasko´s ejere, at de ikke var blevet meldt ind i SPK på trods af at jeg betalte for det i januar 2008. Nu havde bestyrelsen undersøgt sagen og Cisco´s ejere var heller ikke blevet meldt ind. Sådan noget rod. Det er godt vi har fået nogle mere seriøse folk ind i den bestyrelse.
Mens jeg snakker i telefon finder jeg så ud af hvad Chavez har fået tiden til at gå med mens jeg sov. Han var da lige kommet i tanke om sin gamle vane med at tisse op af tørrestativet med det rene tøj i bryggerset. Jeg kunne pænt tage tøjet af og lægge det til vask igen. Det er første gang efter han er kommet tilbage at han har været uden opsyn og har haft mulighed for at finde de gamle vaner frem. Øv øv øv.
Efter lidt rengøring beslutter jeg mig for at gå aftentur med hundene og så gå tidligt i seng. Den første del af turen går fint. Hundene hygger sig med at lede efter mus og opfører sig fint. Men så får de fært af rådyr og pludselig har jeg 2 hunde og 16 meter flexline viklet ind i en busk........

Nu er jeg endelig hjemme igen med begge hunde. Dagen er heldigvis snart forbi. Jeg håber dagen i morgen byder på lidt mere positive ting.

Ingen kommentarer: