søndag den 26. oktober 2008

En uge med Kasko

Så har Kasko været her i en uge. Han har vist sig at opføre sig præcis ligesom sin mor, så vi mærker nærmest ikke, at han er her. De følges ad hele tiden. De er enige om hvad de skal advare os om. De er enige om, at når man går tur, så er det vigtigt at tjekke området for mus og mosegrise, og knap så vigtigt om der har været andre hunde. De vil begge to gerne løbe, så de skiftes til at løbe efter hinanden ud over markerne. De er begge to meget opmærksomme på hvad vi laver og holder sig i nærheden, så de ikke går glip af noget. Når de vil nusses, så kommer de på samme måde og beder om det.

Vi har prøvet at give Kasko nogle oplevelser i den forgangne uge. Mandag var han med i hundesvømmehallen sammen med Anti og Walther. Det syntes han var vældig hyggeligt, indtil jeg tog ham med ind under bruseren, gav ham redningsvest på og fik Heidi til at skubbe ham i vandet (så var det hende der var bussemanden og ikke mig :-)). Som de fleste andre hunde gik der lidt panik i Kasko, da han opdagede, at han ikke kunne svømme, men allerede 2. gang han var i vandet begyndte han at svømme, så der er håb forude. Da vi startede med at svømme med Anti var hun heller ikke specielt glad for det, men nu elsker hun at svømme. Forhåbentlig kan vi også gøre noget for at kurere Kasko´s vandskræk.

Onsdag var Kasko med i hundeklubben hvor jeg trænede Rally-Lydighed med ham. Der var massevis af mennesker og hunde, for der var klubmesterskab i Agility. Kasko syntes det var lidt underligt med de mennesker der løb rundt og råbte på agilitybanen, men kunne sagtens abstrahere fra det, når jeg trænede med ham. Han er rigtig nem at træne med og ville hurtigt kunne lære øvelserne til Rally lydighed, hvis nogen trænede det med ham.

Vi har også været i skoven og har mødt hunde i alle størrelser. Der har overhovedet ikke været nogen problemer med Kasko. Han har et perfekt hundesprog, så han er lige så god til at undgå konfrontationer som Anti er det.

Fredag havde jeg fået lov til at aflevere Kasko til vores dyrlæge så han kunne blive undersøgt for HD, AD og Patella Luxation. Aldrig har jeg været så nervøs for at der skulle gå noget galt. Alle vores katte er blevet neutraliseret og vores hunde har været i narkose for at få taget HD-billeder, så det er ikke nyt for mig at få dyr lagt i narkose. Men det er noget helt andet når det er nogen andres dyr. Heldigvis gik alt godt, og efter få timer var Kasko på benene igen. Jeg fik lov til at se røntgenbillederne og der var ingen tegn på problemer. Hverken med hofter, albuer eller knæer. Nu må vi se hvad DKK´s dyrlæger vurderer billederne til.

Ingen kommentarer: