torsdag den 6. maj 2010

Prøve I overstået

Så fik vi afholdt den første lokale rallykonkurrence i 2010. Det gik rigtig godt. Der var ikke så mange deltagere som til konkurrencerne sidste år, men jeg var fuldt ud tilfreds med antallet. Ilka havde overtalt mig til at deltage med Anti, så vi var to i ekspertklassen. Eftersom Anti stadigvæk ikke viser tegn på at hun skal have hvalpe, så kan hun lige så godt få lov til at lave noget og det passede hende fint. Hun fik faktisk den bedste bane i lang lang tid. Jeg har ikke rigtig trænet med hende i flere måneder, så hun syntes åbenbart det var dejligt at komme igang igen. Desværre fik vi ikke ærespladsen, for efter ca. 45 sekunder mente Anti godt at hun kunne lægge sig ned og vente på, at vi skulle lave noget fornuftigt. Det var meningen, at hun skulle være blevet siddende på plads i 2½ minut....... Men heldigvis for os, så var Cordi ikke bedre til at blive siddende og da dommeren mente, at Antis vendinger var bedre, endte vi med at vinde klassen alligevel.
I øvet klasse havde Anne Mette overtalt en "gammel" rally hundefører til at stille op, så der var lidt konkurrence. Det er 2 år siden Maibritt og Genie sidst gik en rallybane, så det var imponerende, at de overhovedet kunne huske øvelserne. Det gik rigtig godt for dem, men det var alligevel Anne Mette og en ikke-gøende Tyson, der løb af med sejren.
I begynderklassen var der rigtig konkurrence om vindertitlen. Der var 10 deltagende hunde og de fik allesammen over 70 point, så de skal bare tage sig sammen og komme ud til nogle officielle konkurrencer. De er superdygtige allesammen. Enkelte af dem skal tilsyneladende på et "tæl til 3 kursus" for at få skridtøvelserne helt rigtige. Det må den strenge træner nok hellere gøre noget ved!!!!!
Førstepladsen i klassen blev afgjort på tid, da de to bedste hunde fik 100 point hver. Kevin og Carlo endte med at slå Lene og Aisha med 5 sekunder.

Tesla var selvfølgelig også med ude i klubben og fik hilst på en masse hunde i forskellige størrelser og tigget sig til nogle godbidder fra deres ejere. Hun var i snor hele tiden, så hun kunne ikke rigtig lege og det var hun noget utilfreds med. Forhåbentlig får vi snart styr på det dumme forben. Nu har vi i hvert fald bestilt tid hos en alternativ behandler, som skal se på Tesla den 18. maj. Jeg tror ellers ikke rigtig på den slags, men jeg har fået hende anbefalet af rigtig mange mennesker efterhånden og min dyrlæge har givet grønt lys til, at hun må forsøge at hjælpe Tesla, så nu tager vi chancen.
Jeg håber virkelig, at det lykkes at få Tesla helbredt så vi kan komme til at træne og gå på udstillinger med hende. Det er sjovt nok at lære hende at åbne og lukke skuffer eller sætte poter og næse på post-it sedler, men jeg vil nu gerne igang med at træne feltsøg, rundering og fremadsendelse med hende. Det er vældig praktisk med en servicehund, men jeg har altså helt andre planer for hende.

Ingen kommentarer: