mandag den 23. februar 2009

Et glimt af en forsvunden hund

Indenfor den seneste uge har jeg flere steder læst om en Beagle, som er løbet væk fra sine hundepassere i Billund. Ejeren er på ferie i USA og derfor er det en masse af ejerens venner og veninder, der kører rundt og leder efter hunden.

Siden hunden løb væk sidste mandag er den blevet set i Give, Uhe, Farre, Karlskov, Vandel, og sikkert mange flere steder. Den har løbet rigtig mange kilometer og bliver åbenbart ved med det. Ingen af dem, der har set hunden har kunnet komme i nærheden af den.

Det er en forfærdelig situation at være i, men slet ikke usædvanlig. Rigtig mange hunde er i stand til at klare sig selv i naturen. De finder nogle urinstinkter frem efter nogle dage og bliver faktisk til vilde hunde.

I dag da jeg kom hjem fra arbejde, lukkede jeg hundene i haven og gik med dem derud. Pludselig fik jeg øje på en hund på marken ved siden af vores. Der var ingen tvivl om, at det var en Beagle og den var to-farvet. Lige så snart den fik øje på mig drejede den rundt og løb væk i fuld fart. Jeg kaldte på hundene og gik ud på marken i håb om, at de ville kunne lokke den tilbage, men selvom Anti godt kunne lugte, at der havde været en anden hund, og også gik lidt spor efter den, så var den over alle bjerge. Senere kunne jeg læse på nettet, at den var blevet set 5 km herfra 40 minutter senere.........
Med den reaktion overfor mennesker, så er det vist udelukket at nogen kan lokke den til sig. Forhåbentlig lykkes det for nogen at lukke den inde i en indhegning eller en stald.

Jeg er ikke i tvivl om, at Anti ville blive ligesådan, hvis hun smuttede fra os. Hun er fint i stand til at fange smådyr, så hun ville sikkert ikke engang blive tynd. Chavez derimod ville straks finde nogle mennesker, der kunne nusse ham. Han skal være meget heldig, hvis han fanger noget, der kan spises.

Ingen kommentarer: