tirsdag den 26. august 2008

Feriehunden Runa




Det var en stor fornøjelse for os at have Runa på besøg i en hel uge. Hun er utrolig nem at have med at gøre. Hun startede godt nok med at ville æde Harley, da han blev forskrækket og satte en klo i næsen på hende. Så de første to dage holdt vi dem adskilt og lod dem møde hinanden under kontrollerede forhold, stille og roligt. Heldigvis er Runa meget madglad, så da hun opdagede, at det gav godbidder, når hun ikke løb efter Harley, så kunne han hoppe og springe alt hvad han ville uden at hun bevægede sig.








Jeg trænede en del indkald i haven og i en indhegning på marken, for at sikre mig at Runa ville komme når jeg kaldte på hende og igen var hendes madglæde til stor hjælp. Runa var faktisk noget bedre til at komme, når jeg kaldte end Anti er i øjeblikket (det må jeg vist hellere få gjort noget ved.....). Hun kunne derfor godt få lov til at komme ud og bade sammen med de andre hunde. Hun var også med ude og køre hø ind og et par ture i hundeskoven, hvor hun fik lov til at løbe og hygge sig sammen med Anti og andre hunde.


På den eneste overskyede dag i løbet af ugen valgte vi at køre i Givskud Zoo med hundene. Runa var ikke specielt interesseret i de vilde dyr. Hun opdagede først ulvene da Anti ikke kunne lade være med at gø af dem, og derudover var det kun kameler og lamaer, der kort kunne fange hendes interesse. Men der var mange spændende dufte og hun fik en masse ud af turen.

Jeg trænede ikke noget særligt med Runa, men jeg synes hun er en pragtfuld hund. Sød og nem og samtidig meget lærenem og villig til at samarbejde. Hun præsterede endda at kravle ind igennem hegnet til fårene og samle dem i et hjørne af indhegningen, så hyrdeinstinkterne fejler heller ikke noget :-)

Hun er en rigtig god repræsentant for racen og hun er til enhver tid velkommen til at komme på ferie hos os igen :-)

Ingen kommentarer: