tirsdag den 26. august 2008

At indhente det forsømte (første del)

Jeg er kommet langt bagud med alting. De ubesvarede emails hober sig op, både min egen hjemmeside og www.teambuhund.dk har ligget stille længe og i min blog er jeg flere uger bagud.
Til gengæld har vi snakket med eller været sammen med næsten alle vores venner og hele familien i vores sommerferie, så langt de fleste af dem der er interesserede i hvad vi går og laver er allerede opdaterede med de ting, der er sket på Molsgårdvej i de sidste måneder :-)

Vi startede med at holde ferie i uge 31. Det var vores (nok mest mit) håb, at vi kunne nå at arbejde en masse på hus og have i den uge, så vi kunne slappe mere af og eventuelt tage væk hjemmefra, når vi holdt ferie i uge 34 og 35. Der skulle males træværk omkring vores nye tag, klippes hæk, luges i haven, laves hegn omkring en ny indhegning til fårene, lappes huller i haven (efter Chavez´s graveflip), gøres rent og kalkes i stalden og så en masse småopgaver.

Samtidig havde vi fået fornøjelsen af at have Runa (Norsk Buhund) på sommerferie mens Susanne og Georg var på ferie. Jeg havde store planer om at Runa skulle med ud og opleve en hel masse. Hun skulle ud og kigge på de vilde dyr i Givskud Zoo, opleve historien på Jellinghøjene og så selvfølgelig med en tur i Legoland.

Der var altså massevis af planer og som sædvanlig gik der totalt koks i det hele. Lige præcis i uge 31 lå temperaturerne i nærheden af 30 grader alle dage og da vi ikke har airconditioning i bilen, var det simpelthen for ondt at køre nogen steder med hundene i løbet af dagtimerne. Vi måtte køre i hundeskove om aftenen i stedet for og gå nogle gode ture morgen og aften + lade hundene bade i søen. Så klarede de sig til gengæld også fint :-)
Vi andre var ved at smelte både om dagen og om natten og havde bestemt ikke lyst til at lave havearbejde eller male træværk. Så indsatsen på det punkt blev meget sparsom :-)

Ingen kommentarer: