søndag den 28. november 2010

HD resultatet

Så er Tesla´s HD resultat også blevet offentliggjort på Hundeweb. Hun har to fine A-hofter!!!!!!!
Hun er præcis så sund, som vi havde håbet, da vi for et år siden gik og ventede på at hente hende. At hendes temperament så også er pragtfuldt, det er bare en ekstra bonus. Jeg glæder mig rigtig meget til hun bliver stabil nok til, at vi kan komme ud til en rally-konkurrence. Lige nu kræver det ret mange godbidder at holde hende i ro. Hun mister ikke interessen for at arbejde, selvom jeg holder belønningerne tilbage, men hun bliver så ivrig, at hun begynder at springe op og bide mig i armene. Det samme gør hun, når Arne træner agility med hende.
Jeg har meldt mig til et klikkerkursus i DcH Vejle og inden næste søndag skal jeg have lært Tesla 3 ting. Hun kan heldigvis allerede den ene, nemlig at sætte forpoterne på en omvendt bajle. Nummer to er at sætte næsen på min flade hånd og holde den der indtil jeg klikker. Det går også nemt nok, hun har jo lært dutte-øvelsen da hun var hvalp, så det er bare en udvidelse. Den tredje øvelse bliver sjovere. Tesla skal nemlig stille sig op i en kasse, og det er hun slet ikke interesseret i. Jeg kommer til at lægge hovedet i blød for at finde en måde at gøre øvelsen interessant på.
Jeg har selvfølgelig også prøvet at få Anti til at gøre det. Det kostede 3 klik, så sad hun oppe i en kasse :-) Ret imponerende når man tænker på, at jeg kun bruger klikker ganske få gange om året.
Forhåbentlig kommer Tesla til at løse opgaver lige så hurtigt som Anti på et tidspunkt.

Ingen kommentarer: