fredag den 5. august 2011

Stjernen blegner

Så har Tesla været til sin anden rally-konkurrence og den her gang gik det desværre ikke helt så godt som sidst. Det var en meget varm juli dag, men Tesla var heldigvis overhovedet ikke påvirket af varmen. Hun var heller ikke påvirket af, at der var en agility ring på den ene side af rally ringen og to lydighedsringe på en anden side.
Banen var et rigtig god begynderbane, som var perfekt til de hunde vi havde med fra DcH Vejle. Ud over Tesla havde vi 3 hunde, som var til deres første konkurrence og en enkelt som stillede op i øvet klasse. Jeg var som sædvanlig meget stolt af mine kursister og deres hunde. De gjorde det fantastisk godt. Det blev til 90 point til en papillon, som kom til at rejse sig op fra sit inden den dækkede og derfor mistede 10 . 91 point til en foxterrier og en rottweiler/mops/engelsk bulldog blanding. 94 point til en schæfer. 84 point til en labrador i øvet klasse.
Tesla var den eneste, der valgte at opføre sig fjollet på dagen. Hun fik en masse mærkelige ideer. Først rejste hun sig op fra en dæk, hvor jeg skulle gå rundt om hende. Så ville hun ikke lægge sig i en anden dæk øvelse, og når vi skulle lige ud i langsom gang eller løb begyndte hun at hoppe og bide i snoren ligesom dengang hun var hvalp. Den mærkeligste ide var i slalom, hvor hun pludselig ville gå den forkerte vej rundt om sidste kegle. Jeg troede ikke selv at vi havde bestået med så mange fejl, men vi endte med 76 point og mangler altså kun en enkelt bestået prøve inden Tesla kan få sin første titel.
Det positive er, at jeg ved, hvad jeg skal træne inden jeg melder hende til igen og mine kursister har fået blod på tanden, så jeg får selskab til konkurrencerne.

Ingen kommentarer: